تشدید مجازات اسیدپاشی با هدف بازدارندگی/ محدودیت خرید و فروش و دسترسی به اسید کافی نیست
تشدید مجازات اسیدپاشی با هدف بازدارندگی/ محدودیت خرید و فروش و دسترسی به اسید کافی نیست
دستیار ویژه رئیس جمهوری در حقوق شهروندی معتقد است قوانین موجود ناکارآمد بوده و نتوانسته تاثیر خود در جامعه را بگذارد و تکرار فجایعی مانند اسیدپاشی روی یک دختر نشان می‌دهد که اصلاح و وضع قانون جدید در این مورد الزامی است.

شهیندخت مولاوردی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار عصر اظهار کرد: اخیراً به عیادت یک قربانی اسیدپاشی از تبریز رفتم و بلافاصله در صفحه اجتماعی خود برای موضوع اسیدپاشی در جامعه مطلبی نوشتم.

وی افزود: برای حمایت از حقوق زنانی یک ماده قانونی که روی آن توجه زیادی شده تشدید مجازات اسیدپاشی با هدف بازدارندگی  و پیشگیری‌کننده انجام گرفته است.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی خاطرنشان کرد: معتقدیم قوانین موجود ناکارآمد بوده و نتوانسته تاثیر خود در جامعه را بگذارد و تکرار فجایعی مانند اسیدپاشی روی یک دختر نشان می‌دهد که نیاز به اصلاح و وضع قانون جدید داریم.

وی ادامه داد: پیگیر هستیم این موضوع در لایحه تامین امنیت دیده شود و همزمان بانوان نماینده مجلس شورای اسلامی طرح تشدید مجازات با اسیدپاشی را جزو دستور کار خود قرار دهند.

مولاوردی با بیان اینکه بحث محدودیت خرید و فروش و دسترسی به اسید و مواد اسیدی نیز مدنظر است، توضیح داد: متاسفانه این محدودیت کافی نیست چراکه اگر از داروخانه نخرند به راحتی می‌توانند از جاهای دیگر تامین کنند و قابل دسترس است.

 دستیار ویژه رئیس جمهوری در حقوق شهروندی تاکید کرد: این قانون است که باید بازدارندگی لازم را داشته باشد.

انتهای پیام/