بارزتر شدن اهمیت رویداد «تبریز ۲۰۱۸» با حضور رییس ‎جمهور در مراسم افتتاحیه
بارزتر شدن اهمیت رویداد «تبریز ۲۰۱۸» با حضور رییس ‎جمهور در مراسم افتتاحیه
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر گفت: حضور شخص رییس جمهوری در افتتاحیه این رویداد «تبریز ۲۰۱۸» می تواند بر بارزتر شدن اهمیت این رویداد بیفزاید و منشاء خیر برای استان و کشور باشد.

به گزارش عصرتبریز، شهاب الدین بیمقدار با اشاره به سفر روز سه‎شنبه رییس‎ جمهور به استان آذربایجان شرقی گفت: سفر رییس جمهوری به آذربایجان شرقی،  همزمان شده است با رویداد تبریز ۲۰۱۸ و حضور شخص رییس جمهوری در افتتاحیه این رویداد مهم، می تواند بر بارزتر شدن اهمیت این رویداد بیفزاید و منشاء خیر برای استان و کشور باشد.

وی با بیان اینکه قبل از انجام این سفر، نمایندگان استان جلساتی داشتند و در مورد اولویت‎های مهم استان به جمع‎بندی‎هایی رسیدند، گفت: ۲ خطه و برقی شدن راه آهن تبریز – تهران، پرژه آزاد راه تبریز – بازرگان، طرح های توسعه‎ای برای ایجاد نیروگاه های برق در استان و… از جمله اولویت‎های مطرح شده است. خوشبختانه رییس جمهوری و مسئولان ارشد دولت هم نظر مساعدی دراین حوزه‎ها دارند و برای مساعدت در این زمینه همواره اعلام آمادگی کرده‎اند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر با بیان اینکه یکی از ظرفیت‎های مهم استان آذربایجان شرقی توسعه در حوزه شرکت‎های دانش بنیان است، گفت: خوشبخانه دولت هم توجه خاصی به این عرصه در استان داشته و در حال حاضر ساختمانی از سوی صندوق شکوفایی و نوآوری خریداری شده و دفاتر و مکان های مورد نیاز در اختیار شرکت‎های دانش بنیان قرار می‎گیرد.

وی افزود: امیدواریم با اقدامات انجام شده رتبه شرکت های دانش بنیان استان از ۵ به ۲ ارتقا یابد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه توسعه تبریز و آذربایجان شرقی تا کنون مدیون و مرهون فعالیت‎های بخش خصوصی و همت مردم این دیار بوده است، گفت: شخص ریسس جمهوری و مقامات ارشد دولت همواره بر بهبود فضای کسب و کار و تسهیل در امور سرمایه ‏گذاری تاکید داشته و دارند. در حال حاضر در فضای استان با برخی موانع قانونی و بروکراسی‎های پیچیده در این حوزه‎ها روبرو هستیم که امیدواریم یکی از دستاوردهای این سفر، روان شدن کارها باشد.

وی افزود: تبریز و استان آذربایجان شرقی ظرفیت های مهمی دارد و با توجه به رویه توسعه گرایانه و منطقی دولت آقای روحانی امیدواریم از این ظرفیت ها بیش از پیش در مسیر توسعه کشورمان بهره برداری شود.

انتهای پیام/