دستگیری بیش از ۱۰۰ نفر از اتباع بیگانه در حوزه قضائی صوفیان
دستگیری بیش از ۱۰۰ نفر از اتباع بیگانه در حوزه قضائی صوفیان

عصر تبریز: رئیس حوزه قضایی صوفیان گفت: در نیمه اول تیرماه ۱۳۹۴ بیش از ۱۰۰ نفر از اتباع خارجی که بصورت غیرقانونی وارد خاک کشور جمهوری اسلامی ایران شده بودند توسط مأموران نیروی انتظامی شناسایی و دستگیر شده‌اند. به گزارش روابط عمومی حوزه قضائی صوفیان، تقی فتحی‌زاده اظهار داشت: به دنبال اطلاعات واصله مبنی بر […]

عصر تبریز: رئیس حوزه قضایی صوفیان گفت: در نیمه اول تیرماه ۱۳۹۴ بیش از ۱۰۰ نفر از اتباع خارجی که بصورت غیرقانونی وارد خاک کشور جمهوری اسلامی ایران شده بودند توسط مأموران نیروی انتظامی شناسایی و دستگیر شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی حوزه قضائی صوفیان، تقی فتحی‌زاده اظهار داشت: به دنبال اطلاعات واصله مبنی بر اینکه تعدادی از اتباع کشورهای خارجی از جمله افغانستان، پاکستان و بنگلادش به صورت غیرقانونی وارد خاک ایران شده‌اند تا به کشور ترکیه عزیمت کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه شهر صوفیان در مسیر جاده ترانزیت بین‌المللی و نزدیکی به شهرهای مرزی همجوار با کشور ترکیه قرار دارد، بلافاصله اقدامات لازم معمول و دستورات قضایی صادر شد.

فتحی‌زاده گفت: با اتخاذ تدابیر هوشمندانه از جمله ایجاد ایست‌های بازرسی در محل‌های حساس و گلوگاه‌ها بیش از ۱۰۰ نفر از اتباع بیگانه که به صورت غیرقانونی و بدون داشتن مجوزهای قانونی وارد ایران شده بودند و یا مجوز تردد در استان آذربایجان‌شرقی را نداشتند توسط مأموران نیروی انتظامی شناسایی و دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

وی افزود: پس از تشکیل پرونده حکم طرد اتباع بیگانه از کشور صادر و احکام نیز به مرحله اجرا درآمدند و تمام آنها از خاک ایران اخراج شدند و تمام رانندگان ایرانی حامل اتباع بیگانه نیز دستگیر و اکثراً به پرداخت جزای نقدی محکوم و در اجرای مصوبه شورای عالی امنیت ملی، خودروهای رانندگان مذکور به مدت شش ماه توقیف شدند.