بیمه شدن به ناحق ۲۷ هزار نفر به نام قالی‌بافی و کارگر ساختمانی در آذربایجان‌شرقی
بیمه شدن به ناحق ۲۷ هزار نفر به نام قالی‌بافی و کارگر ساختمانی در آذربایجان‌شرقی

عصر تبریز:  استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: ۲۲ هزار نفر به عنوان قالی‌باف و ۵ هزار نفر به عنوان کارگر ساختمانی به صورت ناحق بیمه شده بودند و باید متخلفان این امر شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شوند. اسماعیل جبارزاده در نشست مدیران اجتماعی استان با اشاره به فرا رسیدن روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و […]

عصر تبریز:  استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: ۲۲ هزار نفر به عنوان قالی‌باف و ۵ هزار نفر به عنوان کارگر ساختمانی به صورت ناحق بیمه شده بودند و باید متخلفان این امر شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شوند.

اسماعیل جبارزاده در نشست مدیران اجتماعی استان با اشاره به فرا رسیدن روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و تبریک پیشاپیش عید فطر اظهار اظهار داشت: موفقیت بزرگ جمهوری اسلامی ایران برای توافق هسته‌ای اقدامی ارزشمند و شایسته تبریک است که با مقاومت مردم و تلاش مسئولان و رهنمودهای رهبری این موفقیت‌ها حاصل شد.

وی افزود: جمهوری اسلامی نه تنها در برابر این ۶ قدرت بلکه در برابر تمام قدرت‌های بزرگ جهانی موفق عمل کرد و حقانیت ملت ایران و حقوق علمی این کشور حفظ شد.

استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: با وحدت و حمایت مردم و حضور در صحنه پیروزی‌های بزرگی حاصل شده و امیدواریم در زمینه‌های مختلف تاثیر این پیروزی مشاهده شود.

جبارزاده یادآور شد: نتایج این پیروزی در زمینه‌های مختلف تامین اجتماعی و حمایتی سریع‌تر از دیگر بخش‌ها خود را نشان خواهد داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انعکاس عملکرد بهزیستی و تامین اجتماعی به مردم دارای اهمیت مضاعف است، گفت: در روزهای باقی مانده به صورت گسترده مصاحبه‌های مطبوعاتی و رسانه‌ای صورت گیرد تا مردم در جریان کارها قرار گیرند.

جبارزاده یادآور شد: اگر مردم در جریان گزارش عملکرد مسئولان و خدمات صورت گرفته قرار گیرند نسبت به دولت امیدوارتر می‌شود و از صدا و سیمای استان نیز می‌خواهم تا خدمات ارائه شده را به خوبی انعکاس دهند.

وی تاکید کرد: ارائه خدمات فوق تخصصی درمانی در استان با احداث بیمارستان جدید تامین اجتماعی مورد نیاز استان است که هر چه سریع‌تر امیدواریم این بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی احداث شود.

جبارزاده گفت: با توجه به تحت پوشش بودن ۵۳ درصد جمعیت استان توسط تامین اجتماعی باید اقدامات لازم درمانی و حمایتی صورت گیرد و مراکز درمانی لازم در شهرها و روستاها انجام شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر مدیران ارشد تامین اجتماعی کشور افراد دلسوزی هستند و این مدیران فرصتی هستند تا خدمات درمانی بیشتری در استان جذب شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی بر سالم سازی فضای تامین اجتماعی تاکید کرد و گفت: اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده و متاسفانه ناسالم بودن محیط در گذشته آسیب‌های زیادی را متوجه کارگران و قالیبافان و زحمت‌کشان نیز شده است.

وی با اظهار تاسف از تحمیل ۵ میلیارد تومان هزینه ناحق به تامین اجتماعی در بیمه نادرست قالی‌بافان و کارگران ساختمانی یادآور شد: ۲۲ هزار نفر به عنوان قالی‌باف و ۵ هزار نفر به عنوان کارگر ساختمانی به صورت ناحق بیمه شده بودند و باید متخلفان این امر شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شوند.

جبارزاده تاکید کرد: خدمات گسترده‌ای به این ۲۲ هزار نفر به صورت ناحق ارائه شده بود و این در حالی بود که این خدمات می‌توانست به حق و به جا به افراد گروه هدف منتقل شود.

وی و افزود: مدیرکل جدید تامین اجتماعی عوامل مربوطه را شناسایی کرده و پالایش کنند و با صراحت این افراد را معرفی کنند.

جبارزاده گفت: از سازمان بازرسی کل کشور و دفتر استانی این مجموعه خواهم خواست تا موضوع تخلف در بیمه‌های کارگری و قالی‌بافی را بررسی کند.

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه سخنان خود بر اشتغال آفرینی در میان جوانان و افزایش افراد تحت پوشش تامین اجتماعی تاکید کرد و گفت: اشتغال در بخش‌های مختلف موجب رونق استان و افزایش افراد تحت پوشش تامین اجتماعی می‌شود.

جبارزاده بر توسعه فعالیت‌های بهزیستی با تکیه بر توان مردمی تاکید کرد و گفت: اگر فعالیت‌های بهزیستی به مردم منعکس و معرفی شود خیران استان از این خدمات استقبال خواهند کرد.

وی عنوان کرد: بهترین نوع کمک به همنوع در خدمات بهزیستی متجلی است و امیدواریم خدمات متنوع بهزیستی مورد توجه خیران باشد.

استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر حضور بهزیستی استان در مرکز ماده ۱۶ گفت: پزشکان متخصص بهزیستی در این مرکز حاضر شوند و خدمات فراتر از تکالیف اداری انجام گیرد تا بتوانیم به کاهش آسیبهای اجتماعی بیشتر دست یابیم.

وی گفت: بهزیستی استان شماره تلفنی معرفی کند تا مردم به صورت مستقیم و سریع معتادان خانواده خود را برای درمان معرفی کرده و این معتادان متجاهر جمع آوری شوند.

وی با بیان اینکه اداره تامین اجتماعی باید بر اساس سرمایه‌گذاری استوار باشد، اظهار داشت: احداث هتل هما در تبریز و دیگر پروژه‌های سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی در استان مورد هدف و انتظار ما است تا بتوانیم به خدمات مستمر و گسترده برسیم.