مجموعه نفت خواستار سقوط تیم بود/ تراکتور مرا بخواهد با کمایل میل می‌پذیرم
مجموعه نفت خواستار سقوط تیم بود/ تراکتور مرا بخواهد با کمایل میل می‌پذیرم
بازیکن تبریزی تیم نفت تهران در لیگ هفدهم در مورد شرایط بحرانی تیم خود و تیم شهرش در فصلی که پشت سر گذاشتیم صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار عصر، احمد کامدار بازیکن اسبق تیم تراکتورسازی پس از حضوری موفق در این تیم چند سالی را در تیم های دیگر پشت سر گذاشت و در لیگ هفدهم نیز در عضویت تیم نفت تهران بود.

کامدار در گفت‌وگویی اختصاصی در مورد شرایط سخت تیم نفت تهران و عوامل سقوط این تیم صحبت کرده و در ادامه نیز به علاقه بسیار خود برای بازگشت به تیم تراکتورسازی اشاره کرد:

در شرایطی جهنمی قرار داشتیم!

ما از ابتدای فصل در تیم نفت با مشکلات زیادی روبرو بودیم. از لحاظ سرمربی، مدیر و مالک تیم ما در بلاتکلیفی بزرگی قرار داشت. ما در طول فصل ۶-۷ سرمربی عوض کردیم و ۳ بار هم شاهد تغییر مدیرعامل باشگاه بودیم! هر مدیرعاملی که به روی کار می آمد ۵-۱۰ درصد از قرارداد بازیکنان را پرداخت می کرد و در ادامه با توجه به اینکه مجموعه نفت تیم را به نام مالک جدید ثبت نمی کرد او نیز دست از هزینه کردن برای تیم بر می داشت. این اتفاق تا پایان لیگ در تیم نفت ادامه داشت. ما در شرایطی جهنمی فوتبال بازی می کردیم و شرایط به هیچ عنوان برای نتیجه گرفتن تیم مهیا نبود.

مقصر سقوط تیم، مجموعه نفت بود

عدم ثبت باشگاه به نام مالکان مختلفی که در طول فصل به روی کار آمدند نشان می داد که برخی ها دوست دارند نفت سقوط کند که این اتفاق هم رخ داد. پس از به روی کار آمدن آقای افاضلی تیم ما از نظر فنی در شرایط بسیار خوبی قرار گرفته و نتایج مناسبی کسب کرد بود ولی عدم ثبات در مدیریت و حواشی مالکیتی که وجود داشت همواره تمرکز را از بازیکنان و کادر فنی تیم می گرفت. تیم نفت در سال های اخیر اسیر یک بی ثباتی محض شده بود که فصل ۹۷-۹۶ اوج آن بود. ما در مقطعی کمتر از دو ماه ۴ بار سرمربی عوض کردیم. از لحاظ نفرات، نفت تیم خوبی بود ولی این رفت و آمدها تمرکز را از ما گرفت. به نظر من مقصر مجموعه نفت بود چرا که برنامه به گونه ای رقم خورده بود که تیم به لیگ دسته یک سقوط کند.

پیشنهاد تراکتور را با کمال میل می پذیرم

بازی های لیگ برتر به تازگی به پایان رسیده و هنوز پیشنهاداتی که دریافت می کنیم رسمی نیستند. البته از طرف چند مربی که سابقه کار کردن با آنها را داشته ام پیشنهاداتی دارم که هنوز برای تصمیم گرفتن در موردشان زود است. تراکتورسازی با توجه به شرایطی که دارد هنوز در مرحله ای قرار ندارد که با بازیکنان مورد نظر خود وارد مذاکره شود. من به عنوان یک بازیکن فوتبالیست ترک زبان که سابقه بازی در تیم های تراکتور، گسترش و ماشین را دارم هر زمان که تراکتورسازی به عنوان بزرگترین تیم فوتبال آذربایجان مرا بخواهد با کمال میل به این پیشنهاد پاسخ مثبت می دهم. شاید گفتن این موضوع خوب نباشد ولی به هر جالب است که بدانید من در سه جام برای تراکتور بازی کردم و تنها ۹۰ میلیون تومان در طول یک فصل پول گرفتم و باقی پولم را هیچ گاه دریافت نکردم.

در آن دور ما را نخواستند و مجبور به ترک تراکتور شدیم

همیشه گفته‌ام، من کاری به مدیریت و سرمربی ندارم، هدف من از حضور در تراکتورسازی هوادارانی هستند که همیشه به من لطف داشته اند و دوست دارم با حضور در تیم محبوبم برای شادی شان تلاش کنم. به عنوان یک ترک زبان به هیچ عنوان دوست ندارم هواداران تیم تراکتورسازی را ناراحت ببینم. من این تیم را از کودکی دوست داشتم و زمان حضورم در این تیم جزو بهترین روزهای من بود. برنامه ام در آن دوران حضور بلند مدت در تیم تراکتورسازی بود که متاسفانه در آن دوره مدیرعامل باشگاه بنا به برخی مسائل من و چند بازیکن بومی را کنار گذاشت آن هم در شرایطی که در نود درصد بازی ها حضور داشتم و تیم نیز در لیگ برتر به مقام دوم رسیده بود. به این ترتیب علی رغم میل باطنی و با توجه به اینکه ما را نمی خواستند به اجبار تراکتور را ترک کردیم.

هواداران را نسبت به بازیکنان بومی بدبین کرده‌اند

متاسفانه جو در سال های اخیر در فوتبال تبریز به گونه ای رقم خورده که هواداران را مقابل بازیکنان بومی قرار داده اند. در حالی که باشگاه تراکتورسازی هیچ پیشنهادی به ما ارائه نکرده، جو را به گونه ای رقم می زنند که هوادار تصور می کند بازیکن شهرش به دلیل پیشنهادات مالی خوب راهی تیم های دیگر شده است. من خودم به شخصه همین جا اعلام می کنم اگر پیشنهادی از سوی تراکتورسازی داشته باشم حاضرم بدون توجه به مبلغ پیشنهادی آن و مقایسه اش با سایر پیشنهاداتم پیراهن تراکتور را به تن کنم. پس به این ترتیب هواداران باید بدانند که اگر بازیکن را نخواهند دیگر تقصیر او نیست که فوتبالش را در جایی دیگر ادامه دهد.

مردم در تبریز با تراکتور زندگی می‌کنند

من به عنوان یک بچه تبریز که همیشه خونم برای تیم های شهرم می جوشد، پا به پای هواداران تراکتورسازی در فصلی که گذشت حرص و جوش خوردم. همواره عشق خودم به تراکتور را بدون در نظر گرفتن عواقب آن نشان داده‌ام و از هیچ موردی هراس ندارم. فصلی که گذشت یک فصل کابوس وار برای تراکتورسازی بود. تراکتوری که مردم آذربایجان با آن زندگی می کنند فصل گذشته با سرنوشتی روبرو شد که از خدا می خواهم هیچ گاه تکرار نشود. من در تبریز زندگی کرده و بزرگ شده ام و به خوبی می دانم که نتیجه نگرفتن تراکتورسازی تا چه اندازه می تواند در این شهر و کلیه مناطق ترک زبان تاثیر منفی داشته باشد. هر موقع تراکتور زنده و سرحال باشد مردم هم زنده و سر و حال خواهند و این موضوعی است که هیچ شکی در آن نیست.

انتهای پیام/