۷۵ درصد خط فاضلاب شهر تبریز اجرا شده است
۷۵ درصد خط فاضلاب شهر تبریز اجرا شده است
مدیرعامل آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی گفت: نزدیک به 75 درصد از خط فاضلاب شهر تبریز اجرا شده ولی همچنان بدلیل عدم تکمیل تصفیه خانه با مشکل روبرو هستیم.

به گزارش عصرتبریز، علیرضا ایمانلو در نشست بررسی مشکلات آب و فاضلاب شهر تبریز که با حضور اعضای شورای شهر، استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: حدود ۴۷ درصد آب شرب تبریز از زرینه رود، ۱۰ درصد از نهند و بقیه از قنوات شهری تامین میشود. او افزود: مصرف شهر تبریز ۴۵۰۴ لیتر در ثانیه است.

ایمانلو با بیان اینکه در فصل تابستان در تامین آب شرب شهر با مشکل برخورد می کنیم، اظهار داشت: راهکار برون رفت از مشکلات آب شهر انتقال آب از ارس به تبریز است که در این صورت شهرهای مسیر نیز  از این انتقال می توانند بهره مند شوند.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان با بیان اینکه اگر مشکلی در انتقال آب رخ بدهد ۳۳ ساعت زمان برای حل آن زمان نیاز است، تصریح کرد: از مسئولین درخواست می کنیم انتقال آب از ارس را در اولویت کارها قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه ۷۵ درصد شهر تبریز زیر پوشش شبکه فاضلاب قرار گرفته است، گفت: برای تکمیل خط فاضلاب بخش غرب تبریز به شش میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم. او افزود: در خصوص فاضلاب نیازمند تکمیل تصفیه خانه شهر تبریز هستیم.

انتهای پیام/