مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی: جشنواره عکس رضوی یک جریان فرهنگی ماندگار و تاثیرگذار است
مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی: جشنواره عکس رضوی یک جریان فرهنگی ماندگار و تاثیرگذار است

عصر تبریز: مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه مفاهیم و ارزش‌های متعالی از طریق هنر و آثار هنری، بهتر و آسان به مخاطب انتقال داده می‌شود،گفت: عکس و هنر عکاسی یک هنر پویا و ماندگار است و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و […]

عصر تبریز: مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه مفاهیم و ارزش‌های متعالی از طریق هنر و آثار هنری، بهتر و آسان به مخاطب انتقال داده می‌شود،گفت: عکس و هنر عکاسی یک هنر پویا و ماندگار است و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، سیدمحسن لطیفی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری می‌توانند قابلیت‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری هر کشور را به نمایش بگذارند، اظهار داشت: جشنواره سراسری عکس رضوی از جمله جشنواره‌هایی است که در جریان سازی فرهنگی در کشور نقش بسزایی ایفا می‌کند.

وی افزود: جشنواره عکس رضوی تاثیر بسیاری در اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی و همچنین تببین سیره و سنت رضوی داشته و استقبال گسترده هنرمندان عرصه های مختلف می‌تواند بیانگر دستیابی به اهداف متعالی این جشنواره باشد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه مفاهیم و ارزش‌های متعالی از طریق هنر و آثار هنری، بهتر و آسان به مخاطب انتقال داده می‌شود، تصریح کرد: عکس و هنر عکاسی یک هنر پویا و ماندگار است و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

لطیفی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این جشنواره با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ نورانی رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین بویژه امام رضا (ع) و نکوداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار فرهنگی و هنری، در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا (ع) برگزار می‌شود بنابر این باید روح تعاون و همکاری بین عوامل اجرایی و شرکت کنندگان به شکل مناسبی مملموس و تداوم یابد.

وی از آمادگی و همکاری صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی برای برگزاری هر چه بهتر و باشکوه تر این جشنواره خبر داد.

جشنواره سراسری عکس رضوی همزمان با میلاد باسعادت عالم آل محمد(ص)حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) و همزمان با دهه کرامت و با هدف   اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری و مذهبی و مرتبط با سیره ائمه معصومین بویژه امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

براساس این گزارش هر عکاس می‌تواند حداکثر ۵ قطعه به صورت تک عکس با قدرت تفکیک بالاتر از ۴ مگاپیکسل تهیه و با فرمت jpeg بر روی سایت azarsh.shamstoos.ir بارگذاری کند.

جشنواره سراسری عکس رضوی با همکاری شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌شرقی،‌ معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) و کانون فرهنگ، ‌هنر و ادب آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود.