دو لایحه و یک طرح برای مترو تبریز به تصویب رسید
دو لایحه و یک طرح برای مترو تبریز به تصویب رسید
در جلسه صبح امروز شورای شهر برای تسریع در اجرای پروژه مترو تبریز دو لایحه و یک طرح به تصویب رسید.

به گزارش عصرتبریز به نقل از روابط عمومی شورای شهر تبریز، در جلسه صبح امروز شورای شهر تبریز برای تسریع در اجرای پروژه مترو، اخذ فاینانس به میزان ۴۲۰ میلیون دلار برای استفاده در خط ۲ به تصویب رسید که از این مبلغ ۳۵۷ میلیون دلار اصل وام و ۶۳ میلیون دلار به عنوان سود وام خواهد بود.

موافقین لایحه بر اهمیت استفاده از تمام اعتبارات ممکن برای استفاده تاکید داشتند. مخالفین پروژه بلاتکلیفی ۱۲ کیلومتر باقیمانده از پروژه را ایراد اصلی لایحه اعلام کردند.

بر اساس لایحه اولیه شهرداری درخواست استفاده از ۹۰۰ میلیون فاینانس را داشت که بر اساس تصمیم کمیسیون عمران شورای شهر این میزان به ۴۲۰ میلیون دلار کاهش یافت.

در ادامه این جلسه طرح اعضای شورا برای ادامه کار خط ۲ مورد بررسسی قرار رفت. بر این اساس مصوب شد شهرداری از هر نوع تسهیلات مورد تایید دولت برای تکمیل خط ۲ استفاده کند.

همچنین در این جلسه لایحه دو فوریتی شهرداری مبنی بر افزایش اختیارات شهرداری برای انتشار اوراق مشارکت برای مترو به میزان ۶۵۰ میلیارد تومان مطرح و به تصویب رسید.

بر اساس مصوبه شورای شهر شهرداری مجاز است مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان بیشتر از میزان در نظر گرفته شده در لایحه بودجه ۱۳۹۷ به فروش برساند.

نحوه هزینه کرد ۲۵ میلیارد بودجه مصوب تبریز ۲۰۱۸ دیگر لایحه مطرح شده در این جلسه بود که به دلیل اختلاف نظر کمیسیون های فرهنگی و بودجه به نتیجه نرسید و مقرر گردید پس از  جلسه مشترک دو کمیسیون و حصول نتیجه در جلسه آتی شورای شهر مجددا در صحن شورا مطرح شود.

انتهای پیام/