راه اندازی موسسه تحقیقاتی مشترک دانشگاه تهران و منطقه آزاد ارس
راه اندازی موسسه تحقیقاتی مشترک دانشگاه تهران و منطقه آزاد ارس
جلفا - معاون پژوهشی دانشگاه تهران گفت: با توجه به ظرفیت های بالقوه ارس برای سرمایه گذاری و توسعه فعالیت های دانش بنیان، موسسه تحقیقاتی مشترک در این منطقه راه اندازی می شود.

به گزارش عصرتبریز، ناصر معصومی گفت: در پی نامه و تاکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس برای تقویت فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی موسسه مشترک در این راستا راه اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه بازدیدهای میدانی بیانگر وجود ظرفیت های فراوان و بسیار مهم سرمایه گذاری در حوزه های گسترده در این منطقه می باشد، افزود: در نشست مشترک با مدیران و معاونین سازمان منطقه آزاد ارس و با تفاهم مشترک بر لزوم تقویت فعالیت ها تحقیقاتی و راه اندازی شرکت های دانش بنیان، همکاری های دانشگاه تهران و سازمان منطقه آزاد ارس افزایش می یابد.

وی اظهار داشت: در این نشست مباحث و پیشنهادهای مختلف از جمله ایجاد مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان، ایجاد بستر و زیرساخت های لازم برای ارتقاء فعالیت های آموزشی، ایجاد بستر مناسب برای تجاری سازی ایده ها و شناسایی افراد خلاق و نوآور و کارآفرین، ارایه مشاوره به سرمایه گذاران و ایجاد زمینه های مساعد کارآفرینی، امکان بهره مندی از اعضای هیات علمی دانشگاه تهران در پروژه های مطالعاتی و پژوهشی در راستای ایفای نقش موثر در زمینه علمی و پژوهشی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین در این نشست نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تقویت و گسترش فعالیت های پردیس ارس دانشگاه تهران گفت: وجود مراکز علمی مطرح و تاثیرگذار داخلی و خارجی از جمله دانشگاه تهران در منطقه آزاد ارس آینده علمی و اقتصادی این منطقه آزاد را تضمین می کند.

محمد حسن نژاد افزود: ارس با سرعت خوبی در مسیر توسعه قرار گرفته است و فعالیت مراکز علمی مطرح با بدنه علمی و تحقیقاتی کارآمد برای تحقق پیوند صنعت و دانشگاه و تجاری سازی ایده ها در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی، سرعت و دقت انجام فعالیت ها و سرمایه گذاری ها در این منطقه مستعد را افزایش می دهد.

این نشست با حضور نماینده مردم مرند و جلفا، معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد ارس، معاون پژوهشی دانشگاه تهران و اعضای هیات رئیسه پردیس بین المللی ارس دانشگاه تهران برگزار شد.