پزشکیان: با پول‌های گم شده صدتا ویلای فیروزآبادی را می‌توان خرید
پزشکیان: با پول‌های گم شده صدتا ویلای فیروزآبادی را می‌توان خرید
مسعود پزشکیان در واکنش به خبر تخلیه‌ی ویلایی که سرلشکر فیروزآبادی در آن ساکن بود، گفت: یکی در یک ویلایی ساکن بوده که نباید می‌بوده و حالا پس گرفتند و کار خوبی هم کردند، ولی این سرگرم کردن به مسایلی است که باعث ندیدن آن چیزهایی می‌شود که باید دید.

به گزارش عصرتبریز، مسعود پزشکیان در پاسخ به این سوال که خبر بازپس‌گیری ویلایی از سرلشکر فیروزآبادی و خبرهایی از این دست تا چه اندازه بر دید مردم نسبت به دستگاه‌های مختلف تاثیر می‌گذارد، گفت: اینها چیزهای مهمی نیست که ما خودمان را با آنها سرگرم کنیم؛ مشکل مملکت این است که قیمت طلا یک دفعه دوبرابر می‌شود و یک عده منفعت می‌کنند و صدتا ویلا را می‌توان با این پول‌هایی که این وسط گم شده خرید؛ یا مثلا در ماجرای این ماشین‌هایی که وارد کشور می‌شود و بعد یک‌دفعه قیمت‌ها دو برابر می‌شود، صدتا از این ویلاها را می‌شود خرید و قص علی هذا این قیمتی که در مسکن می‌رود بالا و الان این گشایش اعتبارهایی که دارند می‌کنند و یک عده چندین برابر نیاز کشور  می‌روند گشایش اعتبار می‌کنند و معلوم نیست که این پول‌ها را چه‌کار می‌کنند. اینها چیزهایی است که به نظرم باید رویش دقت کرد؛ یکی در یک ویلایی ساکن بوده که نباید می‌بوده و حالا پس گرفتند و کار خوبی هم کردند، ولی این سرگرم کردن به مسایلی است که باعث ندیدن آن چیزهایی می‌شود که باید دید.

وی در پاسخ به اینکه برای برخورد با آن مسایل مهم‌تر آیا عزم‌ها جزم هست یا نه، گفت:  الان باید بیشترین دقت را داشت. در حال حاضر آمریکا با ایران جنگ اقتصادی راه انداخته است و مشکلی که ممکن است برای مملکت به وجود بیاید همین جنگ اقتصادی است و کسانی هم که پول و قدرت دستشان است به‌جای اینکه  کمک بکنند اگر بخواهند در این وضعیت از این آب گل آلود ماهی بیشتری بگیرند باید با آنها برخورد کرد. این چیزی است که هم دولت، هم مجلس، هم قوه قضاییه و هم مردم و رسانه‌ها باید ببینند، پیگیری کنند و برخورد کنند و به نظر من باید یک حالت فوق‌العاده‌ای داشته باشیم، نه اینکه خیال بکنیم امن است و یک عده‌ای هم از این وضعیت پول‌های میلیاردی به جیب بزنند. اینها چیزهایی است که به نظر من باید دیده شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در توضیح منظورش از موقعیت فوق‌العاده، تصریح کرد: به هرحال الان آمریکا  تمام عزمش را جزم کرده که کشور ما را از نظر اقتصادی به زانو درآورد. معنی این حرف این است که اقتصادیون، نمایندگان، سیاسیون و قضات و همه‌ی کسانی که دست اندرکارند جمع شوند و مقابل این مساله برنامه داشته باشند و کمک کنند که مردم دچار مشکل نشوند، نه اینکه ما بیاییم و با چیزهایی ساده سر خودمان را گرم کنیم و یک‌دفعه ببینیم که مشکلات زیادی برای مردم ایجاد شده است.

وی در پاسخ به اینکه آیا این عزم را در مسوولین می‌بیند، گفت: در جلساتی که با مسوولین داریم، با آنها صحبت می‌کنیم که چنین عزمی به وجود بیاید، اگر نتوانیم به‌‌وجود بیاوریم با مشکلات زیادی مواجه می‌شویم.

انتهای پیام/

  • منبع خبر: انصاف نیوز