ضرورت برگزاری کنفرانس خبری برای شورای شهر تبریز/ رسانه‌ها باید بتوانند ما را نقد کنند
ضرورت برگزاری کنفرانس خبری برای شورای شهر تبریز/ رسانه‌ها باید بتوانند ما را نقد کنند
عضو شورای شهر تبریز گفت: وضعیت شورا و مصوبات آن بایستی از طریق رسانه‌ها تحلیل و بررسی شود و رسانه‌ها باید بتوانند ما را نقد کنند.

به گزارش خبرنگار عصر، غلامحسین مسعودی ریحان امروز در سخنرانی میان دستور خود در جلسه شورای شهر تبریز با انتقاد از اینکه اعضای شورای شهر تبریز پس از شروع بکار شورای پنجم دچار روزمرگی شده‌اند، اظهار کرد: آیا حضور اعضای شورای شهر طی هفت – هشت ماه گذشته اثرات مثبتی داشته؟ آیا کسی پیگیر عملیاتی و اجرایی شدن مصوبات بوده؟ ما بعنوان سیاستگذاران شهر و شهرداری متاسفانه هیچ اعمال سیاستی در شهر و در بدنه‌ی شهرداری نداشته‌ایم و پس از چهار سال باید پاسخگوی مردم و رسانه‌ها باشیم.

وی افزود: در بحث محیط زیست و استخراج از قنات‌ها نیز با وجود تصویب در بودجه، اقدامات چشمگیری صورت نگرفته است؛ شهرداری کلانشهر تبریز هم‌اکنون در بحث صرفه‌جویی در مصرف آب چقدر از تجهیزات و امکانات آبیاری مکانیزه استفاده می‌کند؟ به چه میزان از انرژی خورشیدی برای تامین برق ادارات استفاده می‌شود؟

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و بهبود فضای کسب‌وکار شورای شهر تبریز با تاکید بر اینکه پیش از وقوع بحران باید چاره‌اندیشی کرد، گفت: چند سال اخیر، شهر تبریز در فصل زمستان و بخصوص در ماه‌های دی و بهمن همواره دچار معضل آلودگی هوا بوده است و متاسفانه هیچ برنامه راهبردی برای مقابله با این پدیده وجود ندارد که بایستی از هم‌اکنون چاره اندیشید نه پس از وقوع بحران در شهر.

وی با اشاره به معضل حاشیه‌نشینی در اطراف شهر تبریز، یادآوری کرد: هر کاری کنیم باید بر اساس آمار و ارقام باشد و کمیت در کنار کیفیت مهم است؛ اما متاسفانه چنین آمار و ارقامی در بحث حاشیه‌نشینی وجود ندارد و باید پرسید که در ارتباط با حاشیه‌نشینی و مسایل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و عمرانی مناطق حاشیه‌نشین تبریز چه اقدامات تاثیرگذاری انجام داده‌ایم؟

مسعودی ریحان با بیان اینکه اصلی‌ترین وظیفه شورا نظارت است، تصریح کرد: متاسفانه نظارتی بر اجرای مصوبات شورای شهر وجود ندارد. نظارت مستلزم استخدام و بکارگیری چندین کارشناس در حوزه‌های مختلف است و آیا چنین کارشناسانی برای نظارت به پروژه‌ها و مصوبات شورا وجود دارد؟

وی ادامه داد: تشکیل اتاق فکری مشترک بین اعضای شورا و بدنه‌ی اجرایی شهرداری جهت بررسی راهکارهای افزایش کارآمدی و ارتقای بهره‌وری نیروهای انسانی ضرورت دارد و بدین منظور بایستی شهرداران مناطق چندگانه و روسای سازمان‌های شهرداری با اعضای شورا ارتباط و تعامل و تبادل افکار مستقیم داشته‌ باشند چراکه همگی سوار بر یک کشتی هستیم که اگر از زیر فردی آب خارج شود، ناگریز همه غرق‌ شدنی هستیم فلذا باید هماهنگ باشیم که خروجی آن خدمت به مردم و شهر است.

مسعودی ریحان با تاکید به اینکه باید به جوانان و افراد توانمند در بدنه‌ی شهرداری اعتماد شود، افزود: ایجاد خلاقیت و فعال کردن نیروها مستلزم مدیریت صحیح منابع انسانی است و متاسفانه متر و معیاری برای تعیین افراد خلاق از غیرخلاق در بدنه‌ی شهرداری وجود ندارد.

وی در ادامه، تجلیل از مدیران توانمند شهرداری توسط شورای شهر را امری مناسب جهت افزایش کارآمدی بدنه و پرسنل شهرداری دانست.

عضو شورای شهر تبریز با انتقاد از عدم برگزاری کنفرانس خبری توسط شورای شهر پنجم و بخصوص شخص رئیس شورا، خاطرنشان کرد: وضعیت شورا و مصوبات آن بایستی از طریق رسانه‌ها تحلیل و بررسی شود و رسانه‌ها باید بتوانند ما را نقد کنند اما متاسفانه تاکنون کنفرانس خبری جهت تعامل و ارتباط مستقیم با اصحاب رسانه توسط شورای شهر برگزار نشده است و به تعبیری ما با مردم فاصله گرفته‌ایم و عملاً به شورای شهرداری تبدیل شده‌ایم نه شورای شهر! 

وی در پایان به لزوم تاسیس مجمع خیرین شهرساز جهت توسعه عمرانی مناطق حاشیه‌نشین و ایجاد بازارچه‌هایی در محله‌های مختلف تبریز جهت ساماندهی دستفروشان تاکید کرد.

انتهای پیام/