ثبت نام ۳هزار آذربایجانی در طرح خادم یاری آستان قدس رضوی/ تامین ۷۰ مورد جهیزیه برای زوج های نو عروس
ثبت نام ۳هزار آذربایجانی در طرح خادم یاری آستان قدس رضوی/ تامین ۷۰ مورد جهیزیه برای زوج های نو عروس
مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان آذربایجان شرقی گفت: یکی از برنامه های آستان در استان ها ارائه خدمت در قالب طرح خادم یاری است که در استان آذربایجان‌شرقی نیز تاکنون ۳ هزار نفر ثبت نام کرده اند که ۹۰۰ نفر از این افراد تکمیل پرونده شده اند.

به گزارش خبرنگار عصر، سردار محمدیوسف شاکری صبح امروز (یکشنبه ۲۴ تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت دهه کرامت، اظهار کرد: برنامه های دهه کرامت روز گذشته از ۲۳ تیر با استقبال از خادمان رضوی در فرودگاه تبریز آغاز و تا پنج مردادماه تا زمان بدرقه این عزیزان ادامه خواهد یافت.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان آذربایجان شرقی با اعلام اینکه نزدیک به ۳۰ الی ۳۵ کشور خارجی بطور رسمی و غیر رسمی تحت تاثیر برنامه های دهه کرامت هستند افزود: دامنه فعالیت های آستان قدس رضوی محدود به استان نبوده و در شهرستان ها نیز توسعه می یابد و در این راستا در طول مدت این ده روز هزار برنامه در ۶۲ شهر و شهرستان و همچنین در ۳۰ روستای محروم برگزار می شود.

وی تاکید کرد: برنامه‌های آستان قدس در هفت محور معرفتی و معنوی، تربیتی، آموزشی و علمی، فرهنگی و تفریحی، ترویجی و اجتماعی، خدماتی و سازندگی اجرا می شوند.

نماینده آستان قدس رضوی در آذربایجان شرقی سه رکن اصلی فعالیت های آستان را خادم، خدمت و مخدوم برشمرد و گفت: ۲۸ کانون تخصصی در حوزه‌های مختلف آغاز به کار کرده و در ۱۸ شهر استان دفتر آستان قدس افتتاح شده است‌

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در آذربایجان شرقی یادآور شد: یکی از برنامه های آستان در استان ها ارائه خدمت در قالب طرح خادم یاری است که در استان آذربایجان‌شرقی نیز تاکنون ۳ هزار نفر ثبت نام کرده اند که ۹۰۰ نفر از این افراد تکمیل پرونده شده اند و ۹۷ نفر خادم افتخاری در اردیبهشت ماه در حرم مطهر علی ابن موسی الرضا (ع) به عنوان خادم افتخاری ملبس به لباس خادمی شدند.

شاکری اضافه کرد: سال گذشته در مجموع ۱۲ هزار نفر زائر اولی اعزام کردیم و در سال جاری تاکنون حدود ۵ هزار نفر اعزام شده و مابقی نیز تا پایان سال اعزام خواهند شد.

شاکری ابراز داشت: در این ایام تعدادی از خادمان حرم رضوی در چارچوب طرح زیر سایه خورشید با حضور در استان برنامه های مختلفی با محوریت عفاف و حجاب،  دیدارهای عمومی خادمان با اقشار مختلف مردم، اصناف و… ، دلجویی از معلولین و زندانیان، بازدید از مراکز درمانی و دیدار با بیماران و همچنین حضور در زندان ها و مراکز کمیته امداد و بهزیستی، بازدید از روستاهای محروم، برگزاری گردهمایی فعالین فرهنگی، ترویج فرهنگ کتابخوانی با محوریت رضوی و … را انجام خواهند داد‌.

وی تامین ۷۰ مورد جهیزیه برای زوج های نو عروس، توزیع ارزاق متبرک رضوی در بین ۷۰۰ نیازمند و برگزاری کلاس های تلاوت قرآن را از دیگر برنامه های دفتر نمایندگی استان قدس در استان آذربایجان شرقی عنوان کرد.

شاکری افزود: یکی از اصلی ترین اهداف تشکیل دفاتر آستان قدس در استان ها رفع محرومیت و اشتغال زایی است که در این راستا به طور مستقیم با کمیته امداد و بهزیستی مشارکت و همکاری داریم.