هشدار فرماندار تبریز نسبت به آمار بالای مصرق دخانیات در استان
هشدار فرماندار تبریز نسبت به آمار بالای مصرق دخانیات در استان

عصر تبریز: فرماندار شهرستان تبریز با تاکید بر اهمیت پرداختن به هویت ملی در رسانه های محلی گفت: رسانه های محلی می بایستی بحث هویت ملی را جدی گرفته و این میزان پرداختن به مسائل هویت ملی درخور این موضوع مهم نمی باشد. شهرتی فر ، در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی فرمانداری تبریز با […]

عصر تبریز: فرماندار شهرستان تبریز با تاکید بر اهمیت پرداختن به هویت ملی در رسانه های محلی گفت: رسانه های محلی می بایستی بحث هویت ملی را جدی گرفته و این میزان پرداختن به مسائل هویت ملی درخور این موضوع مهم نمی باشد.

شهرتی فر ، در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی فرمانداری تبریز با اشاره به اینکه استان آذربایجان شرقی از نظر مصرف دخانیات در مناطق شهری دارای رتبه ۲ و در مناطق روستایی دارای رتبه ۱ کشوری است، اذعان داشت: این آمار درشان استان آذربایجان شرقی و تبریز نمی باشد و بایدچاره اندیشی کرد. وی همچنین از تمامی دستگاهها مخصوصاً از سازمان صنعت و معدن خواست برای مبارزه با مصرف دخانیات وارد عمل شوند.

فرماندار تبریزافزود: باید قانون مبارزه با دخانیات با کمک دستگاههای دولتی و غیر دولتی اجرایی شود وتبلیغ توام باعمل گسترده توسط سازمانهای مختلف شهرداری ها برای ریشه کنی مصرف دخانیات و مواد مخدر وارد عمل شوند.

فرماندار تبریز افزود: برای جلب اعتماد مردمی نسبت به دولت، لازم است روش های خدمت رسانی قانومند ،ضابطه مند ،صادقانه و به موقع صورت گیرد.

رحیم شهرتی فر با اشاره به اهمیت دین و مذهب در جامعه ایرانی گفت: ما در جامعه ای دینی و مذهبی زندگی می کنیم و کارکرد دین و مذهب در جامعه ما به قدری است که هرگونه کم توجهی واحیاناً خدشه بر آن در زندگی اجتماعی تاثیر مستقیم دارد.

شهرتی فر افزود: تمام ارگان ها باید سبک زندگی اسلامی ایرانی مدنظر مقام معظم رهبری را سرلوحه سیاست گذاری ها و عملکرد خود قرار دهند تا اعتماد مردم به این نهادها جلب شود.

وی با تاکید بر اهمیت تکریم ارباب رجوع خاطر نشان کرد: سازمان های دولتی مردم را به عنوان اصلی ترین سرمایه های اجتماعی وملی قابل احترام و تکریم حقیقی بدانند.

فرماندار تبریز ادامه داد: بیش از ۴۷ درصد جمعیت استان در شهرستان تبریز زندگی می کنند و این شهر نه به عنوان مرکز استان، بلکه به عنوان یکی از شهرهای مهم کشور در اشاعه فرهنگ دینی و اعتقادی نقش بسزایی داشته و دارد.

شهرتی فر انتشار اخبار فساد اقتصادی در رسانه ها را از عوامل کاهش اعتماد مردم دانست و گفت: باید چنان انضباط مالی و اداری حاکم شود که هیچ فسادی رخ ندهد.

این مقام مسئول با اشاره به نزدیک شدن مهر ماه و گشایش مدارس و دانشگاهها خاطر نشان کرد: باید توجه خود را به جوانان و نوجوانان معطوف کنیم، چرا که با شکستن اعتماد آنها، در واقع به آینده لطمه زده ایم.

وی با اشاره به حوادث منطقه پیشقدم در تبریز و بستن خیابان توسط آنها به دلیل قطعی دو روزه آب، تصریح کرد: اگر سازمانهای دولتی توانسته بودند در میان مردم اعتماد سازی کنند و یا آموزش صحیح به آنها بدهند که در مواقع بحران به کدام نهاد مراجعه کنند، این اتفاق رخ نمی داد.

فرماندار تبریز در ادامه با اشاره به اهمیت روابط عمومی ها در ادارات گفت: از جمله مواردی که در اعتماد عمومی موثر است عملکرد روابط عمومی هاست که باید ارتباط دوسویه بین مردم و دستگاهها را بهبود بخشند.

فرماندار تبریز با تاکید بر نقش سازمانهای مردم نهاد تصریح کرد: در بیشتر موارد خود سازمانهای مردم نهاد با هزینه های کم فعالیت های فرهنگی بسیار مفیدی انجام می دهند که ارگانهای دولتی با هزینه کلان موفق به انجام آنها نمی شوند.

وی افزود: در سال جاری تعداد سازمانهای مردم نهاد از حدود ۴۰ مورد به ۶۲ مورد افزایش پیدا کرده است و ۱۲ مورد نیز در حال بررسی است.

وی از جمله سرمایه های اجتماعی مثال زدنی تبریز را فعالیت های جمعی مردمی دانست و افزود: امیدواریم تا آخر سال تعداد سازمانهای مردم نهاد به ۱۰۰ سازمان افزایش پیدا کند.