تجلیل اعضای شورای شهر تبریز از خبرنگاران/ خبرنگاران جایگاه بسیار والایی نزد اعضای شورای شهر دارند
تجلیل اعضای شورای شهر تبریز از خبرنگاران/ خبرنگاران جایگاه بسیار والایی نزد اعضای شورای شهر دارند
اعضای شورای شهر تبریز از خبرنگاران تبریزی در صحن شورا تجلیل کردند.

به گزارش عصرتبریز، هفتادمین جلسه شورای شهر تبریز صبح امروز به صورت غیرمستمع و غیرعلنی در محل عمارت شهرداری تبریز برگزار شد که در پایان این جلسه اعضای شورای شهر با اهدای لوح تقدیر از تلاش خبرنگاران در انعکاس اخبار شورای شهر تقدیر کردند.

خبرنگاران جایگاه بسیار والایی نزد اعضای شورای شهر دارند

شکور اکبرنژاد، رئیس شورای شهر تبریز با بیان اینکه جایگاه خبرنگاران برای اعضای شورای شهر بسیار بالاست، اظهار کرد: امیدواریم خبرنگاران همواره در کارهایشان موفق و سربلند باشند.

شأن خبرنگاری باید رعایت شود

سونیا اندیش، نایب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در ادامه گفت: از حساسیت عکاسی که به خاطر دفاع از حقوق شهروندی مورد ضرب و شتم قرار گرفته تشکر می‎کنم.

وی در جلسه صبح امروز شورای شهر ضمن عذرخواهی از این عکاس خبری، گفت: از آقای عبدل‌پور به خاطر حساسیتش نسبت به حقوق شهروندی تشکر می‌کنم و همه باید با حقوق خود آشنا شوند.

اندیش خاطرنشان کرد: متاسفانه به ساحت خبرنگاری بی‌حرمتی شده که امیدواریم با پیگیری‌ها این موضوع حل و فصل شده و شأن خبرنگاری رعایت شود.

وی با بیان اینکه حرفه خبرنگاری شغل پرخطری است، بیان کرد: از خبرنگاران و کانال‌های خبری تقاضا دارم امانت داری را در انتقال اخبار حفظ کنند.

رسانه چهارمین قوه نظام است

در ادامه این جلسه، غلامحسین مسعودی ریحان اظهار داشت: رسانه چهارمین قوه و خبرنگاران، کارمندان این قوه بشمار می‎روند.

وی افزود: در جهان سوم رسانه جایگاه خاصی نداشته و متعاقب آن خبرنگاران نیز از جایگاه و منزلتی برخوردار نیستند.

مسعودی ریحان با اشاره به ایجاد شرایط مساعد برای رسانه‎ها گفت: اهمیت و منزلت خبرنگاران باید تامین شده و مور توجه مسئولان قرار گیرد.

خبرنگاران باید اشاعه دهنده خوبی‎ها و اتفاقات مثبت باشند

سعید نیکوخصلت، دیگر عضو شورا طی سخنانی، افزود: قلم خبرنگاران هم می‎تواند سلاح باشد و هم آبپاشی برای ایجاد رشد و از بین بردن جنگ‎های روانی اختناق های احتمالی موجود در میان خبرنگاران و مسئولان باشد.

وی تاکید کرد: بایستی از مبارزه به سمت صلح برویم و مثبت اندیش باشیم، زیرا اتفاقاتی که برای ما می‎افتد عمدتا زاده ی تفکرات ما است.

نیکوخصلت خطاب به خبرنگاران حاضر در جلسه گفت: شما اشاعه دهنده خوبی‎ها و اتفاقات مثبت باشید و از مسئولان در این خصوص مطالبه‎گری کنید.

گفتنی است، در ادامه این جلسه یاد و خاطره هموطنان از دست رفته زلزله ارسباران نیز گرامی داشته شد.

انتهای پیام/