مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی: سن ارتباط دختر و پسر به دوران نوجوانی کاهش یافته است
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی: سن ارتباط دختر و پسر به دوران نوجوانی کاهش یافته است

عصر تبریز: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی با تأکید براینکه مشاوران آگاه آموزه‌های دینی و هویت ایرانی را از سنین نوجوانی به دانش‌آموزان بیاموزند، گفت: سن ارتباط دختر و پسر به دوران نوجوانی کاهش یافته است که زنگ خطری برای جامعه امروز است. به گزارش ایکنا، سهیلا امیری، مدیرکل امور بانوان و […]

عصر تبریز: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی با تأکید براینکه مشاوران آگاه آموزه‌های دینی و هویت ایرانی را از سنین نوجوانی به دانش‌آموزان بیاموزند، گفت: سن ارتباط دختر و پسر به دوران نوجوانی کاهش یافته است که زنگ خطری برای جامعه امروز است.

به گزارش ایکنا، سهیلا امیری، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی در نشست آشنایی با سبک زندگی اسلامی که به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان برگزار شد، پائین آمدن سن دوستی‌ها و آشنائی‌ها را در بین دختران و پسران زنگ خطری برای جامعه امروز دانست و اظهار کرد: سن ارتباط دختر و پسر به دوران نوجوانی، یعنی زمانی که احساسات درونی افراد در بالاترین حد ممکن بوده و قدرت تعقل پائین بوده، کاهش یافته است و نوجوانان در این سنین بیشترین آسیب‌‎های زندگی خود را تجربه می‌کنند که هزینه‎های جبران‌‎ناپذیری برای فرد و جامعه خواهد داشت.

وی گفت: در چنین شرایطی باید دوره‌ها و آموزش‌هایی کاربردی برای دانش‌آموزان در سنین حساس برگزار شود و مشاوران آگاه و دلسوز با ارتباط گیری مناسب با آنان، آموزه‌های دینی و هویت ایرانی را به دانش‌آموزان بیاموزند.

امیری با تأکید براینکه پایه‌ریزی ذهنی نوجوانان را باید از سنین کودکی آغاز کرده و تا بعداز دوران بلوغ ادامه دهیم، افزود: علاوه بر خود نوجوانان، باید برای پیشگیری هرچه بهتر از عواقب چنین بحران‌هایی، والدین هم آگاه شده و اطلاعات کافی برای حفاظت از روح و جسم فرزندانشان داشته باشند.

وی ادامه داد: درخصوص مسائل و معضلات مبتلابه جوانان و نوجوانان باید جنبه آموزش بیشترین کارکرد خود را داشته باشد؛ چراکه بسیاری از اشتباهات و قصورات اصلی این دوران در سایه ناآگاهی و بی‌تجربگی آنان اتفاق افتاده و خسارات جبران‌‎ناپذیری برایشان بوجود می‌آورد که اگر فرزندان از ابتدای زندگی از طریق والدین آگاه و مشاوران کارآزموده در محیطی گرم و صمیمی با این مسائل مواجه شده و راهکار واکنش مطلوب را کسب کنند، به طور حتم آمار این معضلات کاهش می‌یاید و بسیاری از نوباوگان این مرز و بوم آینده خود را به خاطر لذات کوتاه‌مدت مخاطره‌انگیز تباه نمی‌کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همچنین خلاء موجود در اوقات فراغت نوجوانان و جوانان را یکی از اصلی‌ترین عوامل کشیده شدن آنان به مسیرهای انحرافی برشمرد و خاطرنشان کرد: جوان وقتی مشاهده می‎کند که برای پرکردن صحیح اوقات فراغتش برنامه و یا محیطی وجود ندارد، به طور حتم مجبور است خود به فکر تأمین این خلأ برآید. لذا مسئولان کشوری و استانی باید برای جوانان بیش از این وقت گذاشته و نیازها و غرایز او را در مسیر صحیح ساماندهی کنند تا خود مسیر ضلالت و گمراهی را کورکورانه برنگزیند.