آثار مثبت توافق هسته ای برای کشور فراوان است
آثار مثبت توافق هسته ای برای کشور فراوان است

عصر تبریز: عضو مجلس خبرگان رهبری با قدردانی از زحمات تیم هسته ای کشورمان در مذاکره با گروه ۵+۱ ، گفت: آثار و ثمرات مثبت و موثر توافق هسته ای برای جمهوری اسلامی ایران فراوان است و باید قدردان تلاش های دولت در این زمینه بود. به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله هاشم هاشم زاده […]

عصر تبریز: عضو مجلس خبرگان رهبری با قدردانی از زحمات تیم هسته ای کشورمان در مذاکره با گروه ۵+۱ ، گفت: آثار و ثمرات مثبت و موثر توافق هسته ای برای جمهوری اسلامی ایران فراوان است و باید قدردان تلاش های دولت در این زمینه بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله هاشم هاشم زاده هریسی در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: دولت تدبیر و امید از زمان روی کار آمدن قول حل وفصل مشکلات مربوط به پرونده هسته ای را داده بود که توانست با تلاش و کوشش مثال زدنی به این وعده خود عمل کند.

وی افزود: در هر حال باید توجه داشت که رفع مشکلی از مشکلات کشور آنهم در این ابعاد عظیم اقتصادی، سیاسی و اجتماعی هزینه بر است و انجام مذاکره با قدرت های امروز جهان در یک میز کار چندان آسانی به شمار نمی رود که موفقیت در چنین عرصه ای عظمت و صلابت کار تیم هسته ای را نمایان می کند.

آیت الله هاشم زاده هریسی با بیان اینکه نباید درباره توافق هسته ای به صورت مطلق قضاوت کرد، یادآور شد: اینکه عده ای آنرا زیان بار و عده ای دیگر بسیار مثبت تلقی می کنند، چندان نمی تواند قابل قبول و قابل اتکا باشد، زیرا که توافقی آنهم در چنین سطحی بدون امتیازدهی و امتیازگیری ممکن نیست.

وی ادامه داد: اما آنچه که باید به ان اشاره کرد این نقطه مهم می باشد که امتیازاتی که جمهوری اسلامی ایران در جریان مذاکرات هسته ای به دست آورد بسیار فراتر و بیشتر از آنچه بود که طرف های مقابل حاصل کردند.

آیت الله هاشم زاده هریسی اضافه کرد: حداقل چیزی که درباره نتایج توافق هسته ای می تواند برای طرفین قابل تصور باشد، نتیجه ۵۰ به ۵۰ است.

وی با تاکید بر اینکه نتایج توافق هسته ای بین ایران و گروه ۵+۱ در ابعاد اقتصادی و تجاری می تواند برای کشورمان حامل پیامدهای بسیار روشن و مثبت و مفید باشد، گفت: دیگر وضعیت ایران امروز با شرایط سال های قبل متفاوت شده و حضور هیات های بزرگ اقتصادی از کشورهای اروپائی بیانگر تغییر وضعیت داخلی ایران و ایجاد دگرگونی در نگرش جهانیان به جمهوری اسلامی است.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری ، تدابیر دولت برای تغییرات اقتصادی پس از تحریم ها را مهم برشمرد و افزود: اینکه تولیدکنندگان و صنایع داخلی از توافق ابراز نگرانی می کنند چندان بیجا نیست، اما آنچه که مهم است تدابیر دولت برای ماه های آینده است تا جلوی واردات بی رویه برخی کالاها گرفته شود.

آیت الله هاشم زاده هریسی ادامه داد: دولت باید از همین امروز به فکر جذب سرمایه های خارجی و انتقال فناوری های نوین در صنایعی باشد که مورد نیاز کشور است.