آمادگی شهرداری تبریز برای حل آسیب های اجتماعی
آمادگی شهرداری تبریز برای حل آسیب های اجتماعی

عصر تبریز: شهردار کلانشهر تبریز گفت: شهرداری آمادگی تعامل با دستگاه های ذیربط برای حل آسیب های اجتماعی احتمالی در تبریز را دارد و راه اندازی مرکز جدید بازپروری ماده ۱۶، نمونه بارزی از این تعامل است. به گزارش روابط عمومی شهرداری تبریز، صادق نجفی افزود: فضا برای فعالیت های فرهنگی و آموزشی معتادان و […]

عصر تبریز: شهردار کلانشهر تبریز گفت: شهرداری آمادگی تعامل با دستگاه های ذیربط برای حل آسیب های اجتماعی احتمالی در تبریز را دارد و راه اندازی مرکز جدید بازپروری ماده ۱۶، نمونه بارزی از این تعامل است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تبریز، صادق نجفی افزود: فضا برای فعالیت های فرهنگی و آموزشی معتادان و تقویت درمان پذیری آنان در این مرکز با یک هزار نفر ظرفیت فراهم است.

وی گفت: در این مرکز علاوه بر ارایه خدمات درمانی و پزشکی ، کارگاه های ویژه حرفه آموزی فعالیت دارند تا امید به زندگی را در افرادی احیا کنند که عزم جدی برای برگشت به زندگی سالم و با نشاط را دارند.

وی ارتباط مستمر و بی واسطه شهرداری با شهروندان را فرصت مناسبی در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانست و افزود: شهرداری تبریز مصمم است تا در کنار فعالیت های عمرانی، اصل همدلی و همزبانی را در سایر حوزه های فرهنگی و اجتماعی نیز توسعه دهد.

گفتنی است مرکز ماده ۱۶ نگهداری و درمان معتادان متهاجر تبریز که در محدوده اتوبان تبریز- مرند و در زمینی به مساحت ۴ هکتار واقع شده؛ دارای ۶ هزار و ۲۰۰ متر مربع زیربنا، ۶ سوله، ساختمان اداری به مساحت ۵۰۰ متر مربع است.

این مرکز دارای بخش های سم زدایی و بهبود، کارگاه های حرفه آموزی، فضای ورزشی، نمازخانه و آشپزخانه می باشد و به زودی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.