عاشورا درس مردانه‌زیستن و سرخم نکردن در مقابل دشمنان را می‌آموزد
عاشورا درس مردانه‌زیستن و سرخم نکردن در مقابل دشمنان را می‌آموزد
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان گفت: عاشورا به ما درس چگونه سربلند و مردانه زیستن و سرخم نکردن در مقابل دشمنان را می آموزد.

به گزارش عصرتبریز، مسعود پزشکیان که برای شرکت در مراسم یکصدمین سالگرد تاسیس مجلس جمهوری آذربایجان به باکو سفر کرده است، دیشب در مراسم شام غریبان شهدای کربلا در حسینیه اهل بیت علیهم السلام ایرانیان در سخنانی کوتاه افزود: امام حسین علیه السلام برای ما اسوه ایثار و شجاعت و آزادگی در مقابل زورگویان و حضرت زینب (س) اسوه صبر و شهامت هستند و بر همه ما وظیفه است ضمن اینکه خودمان از این اسوه های انسانیت درس چگونه زیستن را بیاموزیم به خانواده و فرزندان خود هم چگونه حسینی زیستن را یاد بدهیم.

وی در این مراسم که قشرهای مختلف مردم عزادار باکو و جمعی از ایرانیان حضور داشتند تصریح کرد: حضرت زینب (س) شیر زن دشت کربلا در شرایطی که مردان یارای سخن گفتن نداشتند با سخنانی تاثیر گذار پیام عاشورا را به گوش جهانیان رساند.

پزشکیان، در ادامه سخنان خود اهمیت عهد و پیمان بستن و ماندن بر سر عهد و پیمان را با استناد به حدیثی از امیر مومنان حضرت علی علیه السلام تبیین کرد و با اشاره به ناعهدی مردم کوفه، افزود: عاشورا همچنین به ما می آموزد بر سر عهدی که با سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام بسته‌ایم محکم باشیم.

گفتنی است؛ پزشکیان به دعوت رسمی «اکتای اسد اف» رئیس مجلس ملی جمهوری آذربایجان از آقای لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان برای شرکت در مراسم سالگرد تاسیس مجلس جمهوری آذربایجان به نمایندگی از کشورمان در این مراسم شرکت کرده است.

انتهای پیام/