ابلاغ اعتبار ۵۳ میلیارد تومانی دولت به طرح بازآفرینی شهری در آذربایجان‎شرقی
ابلاغ اعتبار ۵۳ میلیارد تومانی دولت به طرح بازآفرینی شهری در آذربایجان‎شرقی
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی از ابلاغ اعتبار ۵۳ میلیارد تومانی دولت به طرح بازآفرینی فضاهای شهری در آذربایجان‎شرقی خبر داد.

به گزارش عصرتبریز، داود بهبودی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دولت در سالجاری از هرگونه فعالیت‎های تولیدی و اشتغالزایی در قالب کمک‎های فنی و اعتباری به صورت ارائه یارانه سود تسهیلات، کمک‎های بلاعوض و وجوه اداره شده توسط بانک‎های عامل حمایت می‎کند؛ بطوریکه در استان حدود ۸۰ میلیارد تومان در این زمینه قابل هزینه است.

وی افزود: حدود دو هزار میلیارد تومان نیز در قالب تسهیلات روستایی و فراگیر در استان تعریف شده که هم به مشاغل روستایی در عرصه‎های کشاورزی، صنعتی و خدماتی و هم به سایر فعالیت‎های غیرروستایی طی فرایندهای لازم پرداخت می‎شود.

بهبودی خاطرنشان کرد: وام‎های روستایی عمدتا با سود ۴ یا ۶ درصد و سایر وام‎ها با نرخ متعارف ۱۸ درصدی ارائه می‎شوند.

وی با بیان این‌که اگر نرخ بیکاری در استان حدود ۱۰ درصد است؛ یعنی حدود ۱۳۰ هزار نفر طبق تعریف مرکز آمار بیکار هستند، افزود: چالش ما در بخش اشتغال فقط تسهیلات نیست، بخشی از مسئله بیکاری مربوط به نبود مهارت و توان انجام کار است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی اضافه کرد: یکی از محورهای مهم ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی بحث ترانزیت است که زیرساخت‎های لازم آن هم از لحاظ گمرکات و جاده‎ها در استان موجود است.

وی متذکر شد: در دولت یازدهم و دوازدهم اعتبارات پروژه‎های زیربنایی استان رشد چشمگیری داشته است؛ بطوری‌که سال گذشته حدود ۳۰۰ میلیارد تومان به راه‎آهن میانه-تبریز هزینه شد؛ سایر پروژه‎های جاده‎ای استان نیز شتاب قابل توجهی داشت.

وی یادآور شد: در خصوص بازآفرینی فضاهای شهری امسال طرحی توسط دولت و مجلس، از محل تسهیلات تبصره ۱۹ قانون بودجه اجرا می‎شود که در این زمینه به آذربایجان‎شرقی ۵۳ میلیارد تومان اعتبار دولتی ابلاغ شده است.

بهبودی افزود: معادل این رقم نیز توسط شهرداری، بانک‎ها و بخش خصوصی در جهت بهبود فضای کالبدی شهر، مسیرگشایی، خدمات عمومی، فضای سبز، آموزش مهارت‎های زندگی و … هزینه می‎شود.

انتهای پیام/