تمامی راه‌های مواصلاتی آذربایجان‌شرقی باز و لغزنده است
تمامی راه‌های مواصلاتی آذربایجان‌شرقی باز و لغزنده است
جانشین پلیس راه آذربایجان‌شرقی از باز بودن تمامی راه‌های مواصلاتی استان خبر داد و گفت: سطح کلیه معابر لغزنده است و به همراه داشتن زنجیر چرخ در جاده‌های مواصلاتی الزامی است.

به گزارش عصرتبریز، رضا کریمی نژاد با تشریح وضعیت جاده های استان اظهارداشت: با توجه به ورود سامانه بارشی به استان آذربایجان‌شرقی شده محورهای جلفا به مرند، جلفا به خوی، جلفا به سیه رود، مرند به خوی، مرند به صوفیان، شبستر به تسوج، شبستر به صوفیان، صوفیان به تبریز، تبریز به آذرشهر، تبریز زنجان، اهر به تبریز، اهر به کلیبر، سراب به اردبیل، سراب به بستان آباد، تبریز به بستان آباد، بستان آباد به قره چمن، سرچم به اردبیل و کلیه گردنه های استان دارای برف هستند و تعدادی مسافر در گردنه صائین گرفتار شدند که نیروهای امدادی به محل اعزام شدند.

وی گفت: کلیه محورهای استان آذربایجان‌شرقی هم اکنون باز شده اما سطح کلیه معابر لغزنده است.

جانشین پلیس راه استان آذربایجان‌شرقی ضمن توصیه به عموم مردم خاطرنشان کرد: از عموم مردم می خواهیم از سفرهای غیرضروری خودداری کرده و در صورت لزوم از وسیله نقلیه عمومی استفاده کنند و قبل از سفر از وضعیت جوی و جاده باخبر شوند.

وی تاکید کرد: تجهیزات زمستانی خودروهای تردد کننده در جاده ها توسط نیروهای پلیس بررسی شده از تردد خودروهای فاقد تجهیزات زمستانی جلوگیری می شود.

کریمی نژاد در پایان به رانندگان توصیه کرد: رانندگان با رعایت سرعت مطمئنه سرعتی که در صورت بروز حادثه، وسیله نقلیه را کنترل کنند، توجه به فاصله طولی، توجه کامل به جلو، رفع نقص فنی و سیستم تهویه خودرو، به همراه داشتن تجهیزات ایمنی زمستانی از بروز سوانح رانندگی جلوگیری کنند.