تعیین یارانه پنهان ۱۲هزار میلیاردی در بودجه ۹۸/ تلاش مجلس برای افزایش حقوق کارگران
تعیین یارانه پنهان ۱۲هزار میلیاردی در بودجه ۹۸/ تلاش مجلس برای افزایش حقوق کارگران
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، ضمن اعلام این خبر که مبلغ ۱۲هزار میلیارد در بودجه ۹۸ تحت عنوان یارانه پنهان برای موارد غیرقابل پیش‌بینی تعیین شده از عدم ارسال لایحه مبارزه با مواد مخدر از سوی دولت به مجلس انتقاد کرد.

به گزارش عصرتبریز، سلمان خدادادی در تشریح جزییات یارانه پنهان که دولت در لایحه بودجه ۹۸ لحاظ کرده است، گفت: رقم تعیین شده برای این بخش ۱۲هزار میلیارد تومان بوده که تعیین آن لازم است، چرا که باید در بودجه مبلغی را برای حمایت از اقشار آسیب پذیر در شرایط خاص غیر قابل پیش‌بینی تعریف کرد، کما اینکه سال ۹۷ موارد غیر قابل پیش‌بینی همچون افزایش نرخ سکه، ارز، کاهش ارزش پول ایران و در پی آن افزایش هزینه‌های زندگی ایجاد شد.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سال ۹۷ دولت مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومان را برای این بخش در نظر گرفته بود، ادامه داد: البته ردیفی که در بودجه ۹۸ برای یارانه پنهان تعیین شده شفاف نیست، و این در حالی است که باید جامعه هدف این ردیف و نحوه هزینه کرد آن مشخص باشد تا دغدغه ای در این زمینه ایجاد نشود.

تلاش مجلس برای افزایش حقوق کارگران

وی در مورد وضعیت بیمه تامین اجتماعی در بودجه ۹۸، تصریح کرد: هر اقدامی که برای صندوق بازنشستگی کشوری چه در مورد میزان افزایش حقوق‌بگیران و چه مستمری‌بگیران انجام شود قطعا شامل صندوق تامین اجتماعی هم می‌شود و هر مبلغی که دولت به این بخش اضافه کند، به این صندوق هم که متعلق به کارگران و حق‌الناس بوده، اختصاص پیدا می‌کند، کما اینکه در سنوات گذشته هم تحقق پیدا کرد.

خدادادی عنوان کرد: مشکلی در زمینه تامین اعتبارات صندوق تامین اجتماعی وجود ندارد، اما لازم است در جهت افزایش حقوق کارگران اقدام شود که این موضوع را از طریق کمیسیون اجتماعی پیگیری خواهیم کرد، ضمن اینکه حقوق تعیین‌شده برای این قشر یک میلیون و دویست هزار تومان بوده در حالی که خط فقر سه میلیون تومان است، بنابراین درآمد کارگران با خط فقر فاصله زیادی دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: امسال در حال تلاش هستیم که حقوق این بخش افزایش پیدا کند که این موضوع با این هدف که میزان دریافتی کارگران را به حد معقولی برسانیم در کمیسیون مربوطه که اواخر بهمن ماه برگزار می‌شود، بررسی خواهد شد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در رابطه با سرنوشت لایحه مبارزه با مواد مخدر که قرار بود دولت به مجلس ارسال کند، یادآور شد: یک بند از این لایحه در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بررسی قرار گرفت که ما هم با حضور در این نشست از آن دفاع کردیم و مصادیق و عناوین مجرمانه آن تصویب شد، اما تاکنون کل لایحه به مجلس ارسال نشده، و این در حالی است که در گذشته رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر از ارسال این لایحه به مجلس در آینده‌ای نزدیک خبر داده بود.

انتهای پیام/