بن بستی برای اجرای مأموریت های پلیسی وجود ندارد/ قدرت جمهوری اسلامی ایران مثال زدنی است
بن بستی برای اجرای مأموریت های پلیسی وجود ندارد/ قدرت جمهوری اسلامی ایران مثال زدنی است
فرمانده نیروی انتظامی گفت: در نیروی انتظامی هیچ گونه بن بستی برای اجرای مأموریت ها وجود ندارد و هر جایی که لازم باشد نیروی انتظامی بر اساس قانون، شرع و دستورالعمل ها با شتاب کارها را پیش خواهد برد.

یه گزارش عصرتبریز، سردار حسین اشتری در مراسم تودیع و تکریم فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی، اظهار داشت: ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه الزهرا (س) و تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب و گرامی و سلام بر روح بلند و ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام راحل و ارواح طیبه شهدای اسلام، انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، شهیدان عرصه نظم و امنیت، مدافعان حریم و حرم درود می فرستیم و آرزوی طول عمر توام با سلامتی و صحت برای فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای عزیز (مدظله العالی) داریم.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس رزمندگان آذربایجان‌شرقی از خط شکن‌ها بوده و افتخارآفرین شدند، گفت: فرماندهان آذربایجان‌شرقی در دفاع مقدس اسوه بوده و نقش آفریده‌اند؛ حدود ۸۳۰ شهید نیروی انتظامی از آذربایجان‌شرقی است که تعدادی در دفاع مقدس و تعدادی در اجرای ماموریت‌ها به شهادت رسیدند.

عالی ترین مقام انتظامی کشور، وجود شهدای محراب را از دیگر افتخارات این شهر عنوان و خاطر نشان کرد: مردم آذربایجان شرقی همیشه نقش موثری در خنثی سازی توطئه های دشمنان داشته اند که این از افتخارات مردم استان به شمار می آید.

وی خاطرنشان کرد: مردم استان آذربایجان شرقی همواره در عرصه های مختلف پیشگام و مسئولانی که در پست های مختلف از این استان قرار گرفته اند منشأ خیر و برکت بوده اند.

سردار اشتری در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه های دشمنان قسم خورده برای ضربه به نظام جمهوری اسلامی اشاره و تصریح کرد: دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب همواره بر نابودی نظام اسلامی تا ۶ ماه بعد سخن می گفت و در نهایت سخن از ۱۰ سال کرد اما امروز رئیس جمهور بی عقل آمریکا وعده نابودی نظام را قبل از چهل سالگی داده بود، می بینیم که آنان به هیچ یک از اهداف خود دست نیافته و نظام ما روز به روز مقتدرتر به سوی اهداف خود در حال حرکت است.

فرمانده ناجا اضافه کرد: نظام ما همواره به دلیل مردمی و اسلامی بودن پابرجا خواهد ماند و دشمن به هیچ عنوان نمی تواند مانع حرکت رو به پیشرفت ما شود، گرچه در این مسیر مشکلاتی ایجاد می کند ولی مطمئنا نمی توانند ما را از حرکت اصلی خود باز بدارد.

وی ادامه داد: با این حرکت رو به پیشرفت، دشمن از اهداف خود ناامید گشته و ان شاءالله نسل های بعدی خواهند دید که پرچم نظام اسلامی به دست صاحب اصلی آن داده خواهد شد.

سردار اشتری تصریح کرد: نیروی انتظامی همواره وظیفه حفظ و ارتقاء نظم و آرامش شهروندان را بر عهده دارد و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد بود گرچه همه در این راه به نوعی تلاش می کنند اما مسئولیت مستقیم حفظ و ارتقاء امنیت با ناجا است.

وی با بیان اینکه پلیس در قبل از انقلاب در خدمت بخش خاصی از جامعه بود و برای آنان کار می کرد، گفت: امروز نیروی انتظامی در خدمت آحاد جامعه است چرا که از دل مردم و برای ارزش های برگرفته از اراده آنها در حال خدمتگزاری است.

سردار اشتری با اشاره به اینکه نیروی انتظامی حدود ۱۴ هزار شهید،۲۰ هزار جانباز و ۲ هزار آزاده تقدیم نظام کرده، گفت: هفته ای نیست که تعدادی از همکاران ما در حفاظت و حراست از مرزها و امنیت شهرها شهید و یا مجروح نشوند .

وی، افتخار کارکنان را شهادت در راه نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: این موضوع وجه تمایز پلیس ایران با پلیس دیگر کشورها محسوب می شود.

عالی ترین مقام انتظامی کشور، خدمت به مردم را بالاترین افتخار برای خود و کارکنان نیروی انتظامی دانست و گفت: اینکه ما حافظ بالاترین نعمت برای مردم هستیم برای ما یک افتخار محسوب می شود.

سردار اشتری با اشاره به حوادث دی ماه سال گذشته، بیان کرد: مرور اتفاقات یکسال گذشته نشان می دهد که نیروی انتظامی خوشبختانه با مدیریت مطلوب خود و اقتدار توأم با رأفت، توانست آنها را مدیریت کند .

وی به نظرسنجی های انجام شده توسط دستگاه های بیرونی در رابطه با نیروی انتظامی اشاره و خاطر نشان کرد: به گفته مردم، نیروی انتظامی در تمامی عرصه ها نقش خوبی را ایفا کرده و ما همواره در تلاش هستیم تا به نقطه مطلوب و در تراز جمهوری اسلامی که مدنظر مقام معظم رهبری است، برسیم.

فرمانده ناجا با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره به ویترین نظام و نیروهای مسلح اشاره دارند، گفت: معظم له، نیروی انتظامی را برای ارتباط مستقیم با مردم، ویترین نیروهای مسلح می دانند.

عالی ترین مقام انتظامی کشور با اشاره به نظرسنجی های انجام شده توسط دستگاه های مختلف، تصریح کرد: نیروی انتظامی با توجه به اینکه اکثر مأموریت هایش به صورت سلبی و ایجابی است ولی این موضوع منجر به این نشده که مردم اعتمادشان نسبت به پلیس کمتر شود بلکه اعتماد آنها طی چند سال اخیر به پلیس بیشتر شده است.

سردار اشتری با اشاره به تنوع و گستردگی مأموریت های نیروی انتظامی، گفت: شاید سازمانی به این گستردگی وجود نداشته باشد و ما نیز امیدواریم با دعای خیر مردم و علما و بزرگان پاسخگوی مطالبات آنها باشیم.

وی به القای ناامیدی از سوی دشمنان به کشور و جامعه اشاره و اظهار کرد: ما با شعار “افتخار به گذشته و امیدواری به آینده” می دانیم کلید حل مشکلات ما تکیه به توان داخلی است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه برخی کشورهای همسایه تمام توان خود را در اختیار کشورهای استکباری گذاشته بودند، گفت: مرور عاقبت سردمداران این کشورها نشان می دهد ما نباید در مقابل قدرت های استکباری سر فرود آوریم و با تکیه به برکت خون شهدا و هدایت های رهبری برپای خود بایستیم.

سردار اشتری با بیان اینکه قدرت جمهوری اسلامی ایران هم اکنون مثال زدنی است، گفت: امروز در هر جایی از منطقه بخواهند تصمیمی بگیرند یکسوی تصمیمات آن جمهوری اسلامی ایران است.

سردار اشتری، پیشرفت در حوزه های مختلف را از دستاوردهای نظام اسلامی عنوان و بیان کرد: همواره ثابت کرده ایم با تکیه بر جوانان خود می توانیم، پیشرفت های چشمگیری بدست آوریم.

وی، وجود برخی از مشکلات اقتصادی در کشور را مانع سرعت در پیشرفت کارها ندانست و گفت: قطعا این گونه مشکلات با همت مسئولان مرتفع خواهد شد.

فرمانده ناجا با بیان اینکه دشمنان در صدد بودند تا در روز ۱۳ آبان، مردم در خیابان ها حضور پیدا نکنند، گفت: همه شاهد بودیم، ۱۳ آبان امسال، پرشورتر از سال های گذشته برگزار شد و ان شاء الله ۲۲ بهمن امسال به مراتب پرشورتر از ۳۹ سال گذشته برگزار خواهد شد.

سردار اشتری در ادامه روحیه انقلابی، جهادی و هماهنگی با مسئولان استانی رویکرد فرماندهان استان ها برشمرد و اظهار کرد: استان آذربایجان شرقی همچون استان های تهران، خراسان رضوی و دیگر شهرهای مهم از اهمیت و حساسیت بسزایی برخوردار است.

وی ، هوشمندی، توانمند بودن، انقلابی، جهادی و خدمت شبانه روزی به مردم و… را از ویژگی های یک مدیر برشمرد و افزود: تلاش کردیم، فردی را که به عنوان فرمانده انتظامی استان انتخاب می کنیم دارای این خصوصیات باشد.

سردار اشتری، انتخاب یک فرمانده را به صورت آنی ندانست و گفت: قطعا انتخاب فرماندهان بر یک مبنای خاص با طی شدن مراحل، گذر از مبادی مربوطه و نظردهی آنها صورت می گیرد و نتیجه آن معدلی خواهد شد که اگر مطابق شاخص های ما باشد آن فرد را به فرماندهی منصوب می کنیم.

عالی ترین مقام انتظامی کشور به خصوصیات اخلاقی فرمانده انتخاب شده اشاره کرد و گفت: خوشبختانه سردار “حسین عبدی” برادری مومن ، متعهد با تجربه با اخلاق و اهل تعامل است که امیدواریم در این سمت نیز موفق ظاهر شود.

وی اضافه کرد: هر فردی که در مسئولیت جدید قرار می گیرد باید با سرعت و جدیت پیگیر کارها باشد، شبانه روز نشناسد؛ چرا که رویکرد ما در نیروی انتظامی بایستی همواره رو به پیشرفت باشد و در جاماندن را نوعی عقب گرد برای خود می دانیم.

فرمانده ناجا در پایان تصریح کرد: در نیروی انتظامی هیچ گونه بن بستی برای اجرای مأموریت ها وجود ندارد و هر جایی که لازم باشد نیروی انتظامی بر اساس قانون ، شرع و دستورالعمل ها با شتاب کارها را پیش خواهد برد.