وجود ۶۵۰ معدن دارای پروانه بهره‎برداری در آذربایجان‎شرقی
وجود ۶۵۰ معدن دارای پروانه بهره‎برداری در آذربایجان‎شرقی
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی گفت: حدود ۶۵۰ معدن دارای پروانه بهره‎برداری در استان وجود دارد که از این بین ۳۱۷ معدن فعال، ۵۷ معدن در وضعیت تعطیلی موقت و ۲۲۲ معدن نیز غیر فعال است.

به گزارش عصرتبریز، داود بهبودی در اولین جلسه حوزه معدن و فرآوری مجمع تعامل توسعه استان، اظهار کرد: در این مجمع عمدتا به دنبال تشکیل یک نهاد توسعه‎ای تعاملی و مشارکتی بخش خصوصی هستیم که با ادبیات برنامه‎ریزی آشنا باشد و بتواند به عملیاتی کردن ایده‎ها بپردازد.

وی افزود: در دومین سند تدبیر توسعه استان ۱۴ هسته کلیدی تعریف کردیم که یکی از آن‌ها تکمیل زنجیره ارزش صنایع معدن و نوسازی صنایع است که شناسایی این زنجیره‎ها مطالعات و سازوکارهای خود را نیاز دارد و استمرار و نهادینه‎سازی جلسات مجمع را می‎طلبد.

وی با بیان این‌که برای دستیابی به توسعه مورد انتظار استان موانعی در محیط بین‎الملل، کشور و درون استان وجود دارد، گفت: ما باید در داخل این مفروضات حرکت کرده، تاثیرگذار بوده و محدودیت‎ها را رفع کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی بیان کرد: مجمع تعامل توسعه می‏‎تواند جایگاه نهادهای مدنی توسعه استان را تقویت و مطالبه و فراتر از آن گفتمان توسعه را نهادینه کند.