بازگشت ۹۰ درصد معتادان بهبودیافته به چرخه اعتیاد
بازگشت ۹۰ درصد معتادان بهبودیافته به چرخه اعتیاد
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از اینکه شیوه و پروسه درمانی معتادان کامل نیست، گفت: ۹۰ درصد معتادان بهبود یافته به چرخه اعتیاد باز می گردند.

به گزارش عصرتبریز، سلمان خدادادی از جمع آوری مقطعی معتادان متجاهر انتقاد کرد و گفت: جمع آوری و درمان دائمی معتادان باید در دستور کار دستگاه های مسئول قرار گیرد نه جمع آوری مقطعی.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه مسئولان تبریز برنامه ریزی مناسبی را برای جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر داشته اند، افزود: به گونه ای که حتی یک معتاد متجاهر در خیابان های این کلانشهر با جمعیت دو میلیون نفری حضور ندارد.

وی ادامه داد: این در حالی است که کارتن خوابی و وجود معتادان متجاهر یکی از آسیب های جدی کلانشهر تهران است که تاکنون برای ساماندهی آنها گام های جدی برداشته نشده و هر ساله شاهد اقدامات سطحی و موقت برای جمع آوری آنها هستیم.

شیوه و پروسه درمانی معتادان کامل نیست

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه شیوه و پروسه درمانی معتادان کامل نیست، تصریح کرد: بنابراین ۹۰ درصد معتادان بهبود یافته به چرخه اعتیاد باز می گردند اما در تبریز مدت زمان درمان معتادان ۶ ماه است و درمان آن ها تنها مورد توجه قرار نمی گیرد بلکه مهارت های شغلی و زندگی طی این مدت نیز به آنها ارائه می شود.

خدادادی افزود: پس از فراگیری مهارت ها امکانات و وام هایی در اختیار آنها قرار می گیرد تا بتوانند از این طریق تامین معیشت کنند بنابراین تعداد اندکی از آنها بعد از درمان به سمت اعتیاد می روند.

جمع آوری و درمان معتادان طی سه دهه نتیجه بخش نبوده است

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه جمع آوری و درمان معتادان طی سه دهه نتیجه بخش نبوده است، گفت: باید شیوه جمع آوری و درمان معتادان اصلاح شود و پس از درمان رها نشوند بلکه توجه به اشتغال آنها در دستور کار قرار گیرد.

بی توجهی به اشتغال، مهمترین علت بازگشت به اعتیاد

وی بی توجهی به اشتغال را مهمترین علت بازگشت به اعتیاد دانست و ادامه داد: متاسفانه شاهد هستیم معتادان متجاهر تنها یک هفته پس از جمع آوری باز در سطح خیابان ها دیده می شوند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر را موضوعی فرابخشی دانست و افزود: پلیس تنها در این رابطه وظیفه ندارد بلکه ۲۲ دستگاه وظیفه ساماندهی و اشتغال زایی معتادان را بر عهده دارند.