ادغام بانک‌های نیروهای مسلح تدبیر مقام معظم رهبری بود
ادغام بانک‌های نیروهای مسلح تدبیر مقام معظم رهبری بود
نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: علت ادغام، بانک‌های نیروهای مسلح مباحثی از جمله ورشکستگی نیست بلکه ماهیت اصلی این کار این است که نیروهای مسلح با تدبیر مقام معظم رهبری در یک مجموعه ادغام و فعالیت شان تقویت شود.

به گزارش عصرتبریز، «محمداسماعیل سعیدی»، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در خصوص ادغام بانک‌های زیرمجموعه نیروهای مسلح در بانک سپه گفت: بانک‌هایی که ادغام شدند نه‌تنها ورشکسته نیستند بلکه از تراز مالی خوبی برخوردارند که نقطه قوت این بانک‌ها محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: علت ادغام، مباحثی از جمله ورشکستگی نیست. ماهیت اصلی این کار این است که نیروهای مسلح با تدبیر مقام معظم رهبری در یک مجموعه ادغام و فعالیت‌شان تقویت شود تا در جهت توسعه و رشد اقتصادی کشور در شرایط فعلی موثر واقع شوند.

سعیدی تصریح کرد: همه موسسات و بانک‌های نیروهای مسلح که قبلا فعالیت اقتصادی انجام می‌دادند، مقرر شد که به صورت سیستماتیک و زیر نظر یک بانک رسمی قرار بگیرند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی افزود: این بانک‌ها ابتدا در قالب صندوق‌های قرض الحسنه برای ارائه خدمات به پرسنل بودند که بعدها با سیاست بانک مرکزی، این صندوق‌ها به بانک تبدیل شدند. طی سال‌های متمادی نظر بانک مرکزی بر این بود که سیاست مالی که به یک سطحی از فعالیت رسیدند به بانک تبدیل شوند و از حالت نیمه رسمی درآمده و به صورت رسمی ادامه فعالیت دهند.