جشن گلریزان تجلی اجرای دستور دینی «انفاق» است
جشن گلریزان تجلی اجرای دستور دینی «انفاق» است
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که جشن گلریزان تجلی اجرای دستور دینی یعنی انفاق است، افزود: گلریزان، سنتی است که از قدیم الایام رسم بوده است.

به گزارش عصرتبریز، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در شانزدهمین جشن گلریزان تبریز با بیان این‌که جشن گلریزان، آیین شکرانه نعمت خداوندی است، اظهاذ داشت: ایرانیان از دیرباز بر اساس تکریم و نوع دوستی خود همواره بر این آیین همت گماشته‌اند و آن را شکرانه نعمت خداوندی می‌دانند.

وی با تاکید بر این‌که زیباترین حرکت‌های بشردوستانه طی تاریخ در قالب سنت گلریزان اتفاق افتاده است، اظهار کرد: بنای تاریخی ۳۳ پل نمونه‌ای به جای مانده از این آیین معنوی و سنتی است؛ چرا که شاه عباس برای ساخت این بنا از مردم استمداد طلبید و آیین گلریزان برپا کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که جشن گلریزان تجلی اجرای دستور دینی یعنی انفاق است، افزود: گلریزان، سنتی است که از قدیم الایام رسم بوده و طی آن کمک‌هایی برای نیازمندان جمع آوری می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: در گذر زمان، گلریزان از زورخانه‌ها به خانه‌ها کشیده شد، به طوری که زنان نیز در این سنت حسنه مشارکت کرده و در قالب سفره حضرت ابوالفضل (ع) گلریزان کوچکی به پا می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: این آیین سنتی امروز جلوه‌ای باشکوه‌تر گرفته و مردان و زنان ایران اسلامی بصورت گسترده در آیین گلریزان شرکت می‌کنند.

وی با بیان این‌که جشن گلریزان، بخشش امید برای ناامیدان و نیازمندان است، افزود: همه ساله جشن گلریزان با کمک و هدیه رهبر معظم انقلاب کلید می‌خورد.

آل هاشم در خاتمه تاکید کرد: ماجرای عفو زندانیان نیز در جمهوری اسلامی ایران از زمانی که سید اسدالله لاجوردی ریاست سازمان زندان‌ها را برعهده داشت، آغاز شد.