احیای باغ شهر تبریز نگاه آرمانی شورا است
احیای باغ شهر تبریز نگاه آرمانی شورا است
عضو شورای شهر تبریز گفت: تبریز به عنوان باغ شهر معروف بود، اما حالا این باغ شهر تبدیل به بتن شهر شده است.

به گزارش عصرتبریز، غلامحسین مسعودی ریحان با بیان اینکه موضوع محیط زیست در کشورهای توسعه یافته جهان جزو اولویت های اول است و هیچ موضوعی به آن اندازه مورد اهمیت نیست، اظهار داشت: محیط زیست با آسایش و آرامش تمام موجودات زنده ارتباط دارد و نسبت به توسعه یافتگی کشورها اهمیت دادن به آن بیشتر می شود.

او در ادامه با تاکید بر اینکه در شورای پنجم تلاش کرده ایم به موضوع محیط زیست در شهر تبریز اهمیت بیشتری بدهیم اظهار داشت: از شهردار تبریز و مدیران شهری خواسته ایم تا بودجه هایی که در این حوزه مصوب شده است را اجرایی کنند.

این عضو شورای شهر ادامه داد: موضوع احیای قنات ها، توسعه فضای سبز جزو اولویت های اول شورا در سال های گذشته بوده و امیدواریم شهرداری اجرای این پروژه ها را جدی بگیرد.

مسعودی ریحان اهمیت دادن به محیط زیست در جامعه را وابسته به آموزش و فرهنگ سازی دانست و گفت: بهبود شرایط زیست محیطی کشور تنها وظیفه دولت نیست و همه باید در این مورد خود را مسئول بدانند.

عضو شورای شهر تبریز گفت: تبریز در سال ۱۳۳۵ در کشور به عنوان باغ شهر معروف بود، اما حالا این باغ شهر تبدیل به بتن شهر شده است و ما باید تلاش کنیم تا آن را به روزگار گذشته بازگردانیم.

او افزود: هرچقدر بشتر به مردم در این مورد آموزش داده شده و اهمیت محیط زیست به مردم اطلاع رسانی شود، قطعا شاهد افزایش حساسیت مردم در این مورد خواهیم بود.

عضو شورای شهر تبریز با تاکید بر اینکه همیت دادن به محیط زیست باید از کودکی در مردم نهادینه شود گفت: رسانه ها در این مورد نقش کلیدی دارند و می توانند نقش آفرین باشند.

مسعودی ریحان در بخش دیگری از سخنانش به اهداف شورای شهر در حوزه ارتقای شرایط زیست محیطی شهر اشاره کرد و افزود: تلاش داریم اختلاف ۱۰ متر مربعی سرانه فضای سبز شهروندان تبریز با استانداردهای جهانی را به شکل قابل توجهی کاهش دهیم.

او در پایان گفت: یکی از مهمترین اقداماتی که در شهرداری تبریز در دوره اخیر رخ داده تغییر نگرش مدیریت شهری به این حوزه است.