محورهای جشنواره استانی تئاتر خیابانی سردرود اعلام شد
محورهای جشنواره استانی تئاتر خیابانی سردرود اعلام شد
سردرود - نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی سردرود، از ۲۷ تا ۳۰ خرداد ماه در پایتخت تابلو فرش جهان برگزار می‌شود.

به گزارش عصرتبریز، آرزو مبصر از برگزاری نخستین جشنواره تئاتر استانی سردرود خبر داد و اظهار داشت: شهرداری در کنار فعالیت‌های خدماتی و عمرانی، می‌تواند فعالیت‌های فرهنگی در راستای اعتلای فرهنگ شهروندی انجام دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر سردرود خاطرنشان کرد: سردرود پایتخت تابلو فرش دستباف جهان، فرهنگ ایثار و شهادت، آسیب‌های اجتماعی، ترویج کتاب و کتابخوانی، محیط زیست، مشارکت در صرفه جویی در منابع انرژی، حفظ فضای سالم، مدیریت زباله محورهای اصلی این جشنواره هستند.

دبیر جشنواره تئاتر استانی سردرود با بیان این‌که فرهنگ و هنر لازمه پیشرفت شهرها و دستیابی به نتایج مطلوب است، افزود: در کنار فرهنگ‌سازی باید به موضوع هنر و هنرمندان اهمیت دو چندانی داده شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۴ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، افزود: هدف از برگزاری این رویداد هنری؛ حفظ ریشه‌های فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی، سطح دانش شهروندی و ارتقا بهبود زندگی شهروندی و پیوند میان شهروند و مشارکت شهروندان در ساخت یک شهر سالم است.

مبصر ادامه داد: هیأت انتخاب اولین جشنواره استانی تئاتر خیابانی سردرود پس از بررسی ۵۴ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره، ۱۰ اثر در بخش مسابقه و ۳ اثر در بخش جنبی را جهت حضور در اولین دوره جشنواره استانی تئاتر خیابانی سردرود را اتخاب کردند.