توسعه کشاورزی موجب کاهش آسیب‎‎‎‎‎های اجتماعی می‎‎‎‎‎شود
توسعه کشاورزی موجب کاهش آسیب‎‎‎‎‎های اجتماعی می‎‎‎‎‎شود
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تبریز گفت: توسعه کشاورزی در مناطق روستایی می تواند موجب کاهش مهاجرت به شهرها و به تبع آن کاهش آسیب های اجتماعی همچون سرقت، اعتیاد و ایجاد شغل های کاذب همچون سیگارفروشی شود.

به گزارش عصرتبریز، قاسم قویدل در نشست بررسی زمینه های سرمایه گذاری استان در محل دفتر پایگاه خبری و تحلیلی عصرتبریز، افزود: توسعه صنعت کشاورزی موجب کاهش مهاجرت از روستاها و بیکاری مهاجرین در شهرها خواهد شد و به تبع آن آمار آسیب های اجتماعی و ایجاد شغل های کاذب نیز پایین می آید

او ادامه داد: اگر دولت به کشاورزی توجه بیشتری کند، ما نیازی به نفت نخواهیم داشت و می توان نفت را در صنایع دیگر همچون پتروشیمی به کار برد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، منابع غذایی و محیط زیست اتاق تبریز با اشاره به سوبسید دولت برای واردات گندم اظهار داشت: سوبسید گندم را بایستی به گندمکاران کشور اختصاص دهیم، با واردات گندم و تخصیص سوبسیدی برای آن، تنها دست کشاورزان ایرانی را خالی می گذاریم که هم برای دولت و هم برای کشاورز زیان آور است.

قویدل تنها راه خودکفایی مملکت را تجهیز صنایع آن معرفی کرده و تأکید کرد: اگر قرار به خودکفایی مملکت باشد، بایستی نسبت به تجهیز صنایع آن اقدام کرده و در این راه ابتدا باید کشاورزی را به عنوان صنعت مهم کشور دریابیم.

او ادامه داد: تنها راه نجات ما با توجه به شرایط اقلیمی ایران و حاصلخیزی خاک آن، کشاورزی است.

عضو هیئت رئیسه اتاق تبریز از ضرورت جهاد ملی برای نجات کشاورزی خبر داده و تأکید کرد: کشاورزی ما چند مشکل اساسی همچون : عدم پایش و خودسر بودن کشاورز در کشت چند محصول، تقسیم ناعادلانه زمین های زراعی و مدیریت آب، دارد که نیازمند جهادی ملی برای برطرف آنها از طریق پایش، آموزش و سرمایه گذاری در این بخش هستیم

قویدل با اشاره رسالت رسانه ها در تبیین ارزش غذایی آبزیان خاطرنشان ساخت: متأسفانه ما در ایران و بخصوص در آذربایجان نتوانسته ایم فرهنگ مصرف آبزیان را جا بیندازیم به طوری که حتی در شمال کشور نیز طرز پخت صحیح ماهی و آبزیان را بلد نیستیم.

او ادامه داد: بایستی فرهنگ استفاده از آبزیان به عنوان غذایی سالم و مغذی را بین عامه مردم جا انداخته و سپس به دنبال تولید و بهره وری در این حوزه بوده و با شناسایی بازارهای جهانی زمینه را برای عرضه بین المللی محصولات آبزی همچون خاویار ایرانی که زبانزد مدم دنیا است، فراهم نماییم.