فعالیت زیرزمینی فرقه‌ های ضاله در شهر تبریز
فعالیت زیرزمینی فرقه‌ های ضاله در شهر تبریز

عصر تبریز: نخستین پایتخت جهان تشیع و شهر شور و شعور حسینی این روزها شاهد فعالیت فرقه‌ هایی است که هیچ ابایی از ترویج افکار ضاله خود ندارند. مردم آذربایجان شرقی به ویژه شهر تبریز از دیرباز به دین‌مداری، اخلاص و تدین شهرت داشته‌اند، این شهر نخستین پایتخت جهان تشیع بوده و همواره مرکز ترویج […]

عصر تبریز: نخستین پایتخت جهان تشیع و شهر شور و شعور حسینی این روزها شاهد فعالیت فرقه‌ هایی است که هیچ ابایی از ترویج افکار ضاله خود ندارند.

مردم آذربایجان شرقی به ویژه شهر تبریز از دیرباز به دین‌مداری، اخلاص و تدین شهرت داشته‌اند، این شهر نخستین پایتخت جهان تشیع بوده و همواره مرکز ترویج معارف و ارزش‌های الهی و شیعی بوده است؛ اما این روزها شاهد فعالیت فرقه‌های ضاله و سران عرفان‌های کاذب به صورت زیرزمینی و خزنده در شهر هستیم.

جدیدا فرقه‌ای در حال فعالیت است که نه تنها منکر وجود مقدس حضرت صاحب الزمان(عج) است، بلکه با القای افکار شیطانی و تفسیر به رأی آیات قرآن به دنبال تزلزل در اعتقادات شیعی اعضای گروه خود است.

بنا به گزارش و پیگیری خبرنگار رسا، شرط شرکت در جلسات این فرقه ضاله، حضور به همراه خانواده است که البته دعوت برای شرکت در جلسه نیز با طی مراحل مختلف اعتمادسازی از سوی سران فرقه صورت می گیرد.

یکی دیگر از مسائلی که قابل تأمل و توجه است، اعضایی که تفکرات، برنامه‌ها، محل جلسات و مشخصات سران فرقه را به بیرون از جلسات منتقل کنند، تهدید به مرگ شده‌اند، که البته این امر نشان از تزلزل در افکار و اعتقادات این فرقه چه به لحاظ شرعی و چه قانونی دارد.

جلسات این فرقه ضاله که به صورت کاملا پنهانی هر بار در منزل یکی از اعضای گروه برگزار می شود، متأسفانه با اغفال برخی خانواده‌های متدین نیز همراه بوده است، تا جایی که فرد را به ترک نماز دعوت می کنند، با این توجیه که هنوز لیاقت اقامه نماز را نداریم!!

جالب است بدانید که هدف دیگر سران این فرقه جذب نوجوانان و جوانان به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان دختر است، چراکه نفوذ در افکار و اندیشه‌های نسلی که تشنه معرفت و معنویت است، را بسیار ساده‌تر از افراد میانسال و پا به سن گذاشته می دانند.

بنا بر این گزارش، از دیگر روش‌های این فرقه تیغ زدن یکی از دستان و چسباندن کاغذی روی زخم است که به نظر می رسد، این نوارهای کاغذی آغشته به مواد مخدر صنعتی جهت زایل شدن عقل و روان اعضا جهت القای باورهای دروغین است.

خبرگزاری رسا در تبریز سعی خواهد داشت در گزارش‌های آینده با هدف تنویر افکار عمومی و آگاهی خانواده‌های مؤمن و متدین استان، اطلاعات بیشتری از فعالیت‌های پنهان و آشکار این فرقه ضاله در اختیار مخاطبان قرار دهد.