انتخابات هیات رئیسه شورا برگزار نشد
انتخابات هیات رئیسه شورا برگزار نشد
انتخابات هیات رئیسه شورای شهر تبریز که قرار بود امروز برگزار شود، برگزار نشد و این موضوع اعتراض برخی از اعضا را به همراه داشت.

به گزارش عصرتبریز، صد و سی و پنجمین جلسه رسمی شورای اسلامی کلانشهر تبریز صبح امروز یک شنبه در عمارت ساعت شهرداری تبریز و با حضور شهردار تبریز و اعضای شورا برگزار شد.

شکور اکبرنژاد رییس شورای اسلامی شهر تبریز، در سخنان پیش از دستور خود با اشاره به هفته دولت و یاد شهیدان رجایی و باهنر گفت: ایثار این بزرگواران در هشت سال دفاع مقدس قابل تقدیر است.

در آغاز این جلسه فریدون بابایی اقدم با اشاره به اشکالات قانونی برگزاری جلسه شورای اسلامی شهر تبریز، خواستار تعیین تکلیف هیات رییسه در آغاز این جلسه شد.

وی شروع به کار دومین سال از شورای پنجم را دوم شهریور دانست و این جلسه را خارج از هرگونه وجهه قانونی دانست.

محمدباقر بهشتی دیگر عضو شورا نیز گفت: هیات رییسه در روز یازدهم شهریور انتخاب شده و این جلسه با هیات رییسه فعلی قانونی است.

فرج محمد قلیزاده نیز گفت: دوره هر هیات رییسه یکساله است و این هیات رییسه تا یازدهم شهریور قانونی است. هیات رییسه فعلی تا انتخاب هیات رییسه بعدی قانونی است.

پس از این اظهارات اعضای شورا، فریدون بابایی اقدم به دلیل غیر قانونی دانستن ادامه کار هیأت رئیسه فعلی جلسه شورا را ترک کرد.

اکبرنژاد در پاسخ به بابایی اقدم گفت: ظاهرا شما با ریاست من مشکل دارید.

دستور جلسات تعیین شده به صورت عامدانه است

فریدون بابایی اقدم نیز ابراز داشت: دستور جلسات تعیین شده به صورت عامدانه بوده و علت این امر نرسیدن به اجماع برای انتخاب هیات رییسه بوده است.

محرم محمد زاده عضو دیگر شورا نیز گفت:‌ دستور جلسه بر اساس تصمیم هیات رییسه انتخاب شده و بر اساس قانون باید انجام شود.

محمد اشرف نیا نیز در این خصوص گفت: در قوانین انتخابات روز و تاریخ انتخابات مشخص بوده و اگر این انتخابات به هر دلیلی شامل اطاله شده باشد دلیل بر تغییر تاریخ مشخص نیست و بر اساس قانون امروز شورا قانونی نیست.

پس از این اظهارات بند ششم شیوه نامه سرمایه گذاری شهرداری تبریز با اکثریت آرا بدون تغییر تصویب شد.

همچنین بند ب، ماده هفت بررسی وظایف کمیته کارشناسی سرمایه گذاری با اکثریت آرا به تصویب رسید.

همچنین ماده هشت در خصوص جایگاه سرمایه گذاری و مشارکت تصویب شد.

فرج محمد قلیزاده عضو هیات رییسه شورا نیز در این خصوص گفت: در شهرداری مقوله ارزیابی دو شیوه وجود دارد. در مرحله نخست ارزیابی ها کارشناسان شهرداری ارزیابی می کند، در صورت عدم توافق ارزیابی توسط کارشناسان رسمی دیگر انجام می شود.

وی ابراز داشت:‌ در مجموع کارشناسانی خارج از شهرداری برای تعیین عوارض و محاسبه آن وجود ندارد.

شهردار تبریز نیز در این خصوص گفت: کارشناسان دادگستری با سایر کارشناسان نمی‌توانند یکجا جمع شوند، کارشناسان دادگستری زیر موضوعی مهر می زند که خود قبول دارد، کارشناسان این شیوه نامه را نمی‌توان با کارشناسان رسمی دادگستری تجمیع کرد.

ایرج شهین باهر اظهار داشت: می توان از کارشناسان دادگستری در بحث های مختلف از جمله تاسیسات و ساخت و ساز استفاده کرد.

غلامحسین مسعودی ریحان دیگر عضو شورای شهر تبریز نیز گفت: برای این بند تبصره ای اضافه کنیم که کارشناسان شهرداری اگر رد شود نظر کارشناس رسمی دادگستری مورد قبول باشد.

محمد باقر بهشتی نیز گفت: این کارشناسی قبل از مشارکت است. در کتابچه ما روش های سرمایه گذاری را مشخص کرده ایم. اما مشارکت کننده پس از اعلام آمادگی با نظر کارشناس رسمی دادگستری قیمت را تعیین می کنیم.

وی ادامه داد: حضور مشارکت کننده در کارشناسی قیمت گذاری الزامی شده و پس از این قیمت گذاری اگر این مبلغ موزد اعتراض مشارکت کننده باشد قیمت گراری با کارشناس رسمی دادگستری صورت بگیرد.

فرج محمد قلیزاده نیز گفت: مرحله اول برآورد اولیه توسط هیات ارزیابی شهرداری، در صورت اعتراض مشارکت کننده مرجع ارزیابی کارشناسان رسمی دادگستری که توسط طرفین انتخاب شده باشد. چنانچه ارزیابی آورده ها مورد اعتراض مشارکت کننده واقع شود مرجع تصمیم‌گیری کارشناسان رسمی مرزی طرفین خواهد بود.

ایجاد احساس امنیت شغلی برای نیروهای شهرداری تبریز

شهردار تبریز نیز در جلسه امروز شورا همچنین گفت: دغدغه ما برای نیروهای شهرداری ایجاد احساس امنیت در خصوص آینده شغلی و تعصب به محل خدمت خودشان است.

ایرج شهین باهر ابراز داشت: ما به فکر کارمندان شهرداری هستیم. ما پیگیر جزئیات تبدیل وضعیت کارکنان هستیم، قصد داریم که شرایط شامل همه کارکنان باشد.

گفتنی است جلسه صد و سی و پنجم جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر تبریز بدون تصمیم گیری در خصوص انتخابات هیات رییسه به اتمام رسید.