خرید و فروش طرح ترافیک بازی با جان مردم است
خرید و فروش طرح ترافیک بازی با جان مردم است
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: آلودگی هوای تهران و کلانشهرها معضل یک دهه اخیر است که متاسفانه هر سال بدتر از سال قبل می شود؛ خسارت های جانی و مالی آلودگی گاهی جبران ناپذیر است.

به گزارش عصرتبریز، سلمان خدادادی در مورد آلودگی هوا به خسارت های مالی و جانی این معضل اشاره کرد و گفت: آلودگی هوای تهران و کلانشهرهای معضل یک دهه اخیر است که متاسفانه هر سال بدتر از سال قبل می شود؛ خسارتهای جانی و مالی آلودگی گاهی جبران ناپذیر است و به نسل های بعدی هم منتقل می شود.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی افزود: برنامه ها ریزی کوتاه مدت و بلند مدتی در حوزه کاهش آلودگی هوا به مرحله اجرا رسیده است نه تنها باعث کاهش ترافیک نشد گاهی باعث افزایش آلودگی هوا هم شده است در این بین هر ساله با شروع فصل پاییز و زمستان فقط هشدارهایی ازستاد بحران می شنویم و راهکار این بحران را با تعطیلی مدارس و اداره ها جبران می کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: طرح ها و برنامه هایی برای کاهش آلودگی ها ارائه شد که بیشتر جنبه خرید و فروش را داشته و به راحتی در اختیار عده ای قرار گرفته است؛ با خرید و فروش این طرحها از جمله طرح ترافیک تعداد بیشتری از خودروها مجوز تردد در خیابان ها را دریافت می کنند.

خدادادی یاد آور شد: با کلی کار پژوهشی طرحی برای کاهش آلودگی هوا به مرحله اجرایی شدن می رسد؛ در این میان با خرید و فروش این طرح ها به نوعی داد وستد میکنند با جان مردم، متاسفانه هرساله آمار مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی که نشات گرفته از آلودگی هوا است بیشتر ازقبل شده و هزاران بیماری که ناشی از ذرات معلق هوا است رو به رشد است با تمام هشدار هایی که هر ساله به سازمان های مربوطه داده می شود نه تنها از آلودگی هوا کاسته نمی شود بلکه بیشتر از قبل هم شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: در بحران آلودگی هوای تهران و کلانشهر ها تنها یک امر دخیل نبوده فاکتورهای متفاوتی در شکل گیری این موضوع تاثیر دارد؛ از قطع درختان تا خودروهای آلاینده و کاهش بارندگی در کشور در این میان بی توجهی عده ای از مسئولان به شکل گیری معضلات پیش رو بیشتر از قبل دامن می زند ، قطع درختان و فروش طرح ترافیک و همچنین بی توجهی به خودروهای اسقاطی و آلاینده دلیلی بر رشد روز افزون این بحران شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: بی برنامگی و بی توجهی به معضلات زیست محیطی و جدی نگرفتن مشکلات این چنینی دلیلی بر آن شده است که هر ساله این معضل در حد بحران خودنمایی کند.

وی در ادامه افزود: طرح تعطیلی پنجشنبه ها با هدف تحکیم بنیان خانواده ها به مجلس ارائه شده است که یکی از اهداف این طرح در کنار اهداف دیگر آن کاهش آلودگی هوای تهران بوده است؛ این طرح هنوز در کمیسیون اجتماعی مجلس باقی مانده است.

خدادادی در پایان خاطر نشان کرد: اراده ای در مجلس نمی بینم که بخواهد وارد مبحث آلودگی هوای تهران و کلانشهرها شود با تمام این اوصاف امیدوارم نمایندگان مجلس وارد مبحث آلودگی هوا در مجلس یازدهم شوند.