ایران در تولید چادر مشکی به خودکفایی می‌رسد
ایران در تولید چادر مشکی به خودکفایی می‌رسد
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایران طی ۲ و نیم تا سه سال آینده به خودکفایی ۱۰۰ درصدی در عرصه تولید پارچه چادری دست خواهد یافت.

به گزارش عصرتبریز، رضا رحمانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بخش عمده‌ای از پارچه مانند چادر مشکی از خارج وارد می‌شد که بالای ۸۰ درصد آن واردات بود.

وی اضافه کرد: برای رفع این کمبود، برنامه‌ای تعریف شد و با فعالیت شرکت‌هایی نظیر دست رنج رضابافت قزوین اقدامات خوبی در زمینه خودکفایی آغاز شد.

رحمانی افزود: در این شرکت با همکاری دانشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها پارچه چادری تولید خواهد شد که در حد روز دنیا و کشورهایی همچون ژاپن و کره است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: بر اساس برنامه زمان‌بندی که در وزارت صنعت، معدن و تجارت تدوین شده است حدود ۳۰ درصد نیاز کشور در این شرکت تولید خواهد شد که ۳۰ درصد از وابستگی کشور به این محصول را می‌کاهد.

وی در خصوص کاهش قیمت کالاهای پرمصرف، افزود: با توجه به اینکه شاخص بهای تولیدکننده روند نزولی دارد کاهش قیمت کالاهای مختلف با تاخیر و بازه زمانی ۲ تا سه ماهه تحقق می‌یابد.

وزیر صنعت خاطرنشان کرد: طبق رصد روزانه حداقل ۱۰۰ قلم کالای پرمصرف باید گفت که قیمت‌ها یا کاهش داشته و یا افزایش نیافته است.