کانون پرورش فکری محل ظهور استعداد کودکان و نوجوانان است
کانون پرورش فکری محل ظهور استعداد کودکان و نوجوانان است
استاندار آذربایجان شرقی، گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مکان مناسبی برای شناسایی و ظهور استعدادهای کودکان و نوجوانان است.

به گزارش عصرتبریز، محمدرضا پورمحمدی در دیدار مدیران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دبیران و کودکان منتخب کانون به مناسبت هفته ملی کودک و نوجوان، گفت: خوشبختانه کانون پرورش فعالیت‌های بسیار خوبی انجام داده که باید روز به روز پررنگ‌تر و باکیفیت‌تر شود.

وی، موضوع پرورش در کنار آموزش را در تداوم رسالت پیامبر اسلام(ص) مبنی بر مکارم اخلاق قلمداد کرد و گفت: تربیت در سنین کودکی و نوجوانی از اهمیت بسزایی برخوردار است و کانون توانسته در کنار اولیای دلسوز، نقش مهمی در این زمینه ایفا کند.

پورمحمدی، داشتن آینده‌ای بهتر و توسعه‌یافته را وابسته به تربیت صحیح کودکان در تمامی حوزه‌ها دانست و ادامه داد: دانشمندان معتقدند که محیط مناسب نقش بسیار موثری در تربیت‌پذیری صحیح کودکان دارد که کانون پرورش فکری، یکی از محیط‌های مناسب برای تحقق این مهم است.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: تربیت صحیح و اصولی کودکان همانند کاشتن یک نهال است که استمرار این تربیت، آن را به درختی پربار و تنومند تبدیل می‌کند.

پورمحمدی افزود: متاسفانه مسأله استعدادیابی در کشور ما مورد توجه کافی قرار نگرفته و از افراد مستعد نیز به شکل شایسته استفاده نشده است؛ بنابراین از نهادهایی مانند کانون پرورش فکری انتظار داریم که در این زمینه، ورود جدی‌تری داشته باشند.

گفتنی است، علی بینش، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی هم در این دیدار گزارشی از فعالیت‌های  کانون ارائه کرد.