کارکنان شهرداری تبریز ساماندهی می‌شوند
کارکنان شهرداری تبریز ساماندهی می‌شوند
عضو شورای شهر تبریز با اشاره به موضوع ساماندهی کارکنان شهرداری تبریز گفت: در مرحله نخست کارکنان با تحصیلات بالا وارد عرصه ساماندهی خواهند شد ولی در نهایت تمامی کارکنان مجموعه ساماندهی می‌شوند.

به گزارش عصرتبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، کریم صادق‌زاده با اعلام این خبر، اظهار کرد: بر اساس بخشنامه‌ای که از سوی وزارت کشور صادر شده، افراد مرحله به مرحله ساماندهی می‌شوند و در این خصوص برنامه ریزی مدونی داریم.

وی با اشاره به تلاش‌های فراکسیون کارگری شورای شهر تبریز در خصوص جلوگیری از تضییع حقوق کارگران، افزود: حدود ۱۳ هزار نفر در حوزه های عمرانی، فرهنگی، ورزشی، خدماتی و… در بدنه شهرداری مشغول بکار هستند که تشکیلات گسترده‌ای بوده و نیازمند توجه ویژه به مسائل کلان نیروی انسانی است.

وی ادامه داد: برای نخستین بار در پنجمین دوره شورای شهر تبریز فراکسیون کارگری به همت اعضای شورا تشکیل یافته و فعالیت خود را آغاز کرد. نیروهای انسانی سرمایه اصلی محسوب می شوند و اگر به این سرمایه‌های انسانی توجهی نشود، هر قدر هم تلاش کنیم بیهوده است.

رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تبریز با بیان این‌که تلاش‌ها بر این بوده قدم‌های مثبت در وضعیت کارگران بخصوص در حوزه تنظیف و فضای سبز صورت گیرد، خاطرنشان کرد: حدود ۴ هزار نفر در شهرداری تبریز در حوزه های فضای سبز، نگهبانان فضای سبز و همچنین پاکبانان مشغول بکار هستند که از این تعداد، ۱۲ نماینده کارگری انتخاب شده‌اند تا مسائل این قشر جمع آوری و مطرح شود.

وی با اشاره به برخی اقدامات فراکسیون کارگری، یادآور شد: افزایش ۵۰ درصدی حق بیمه پرداختی رانندگان استیجاری یکی از این موارد بود که انشالله در قدم بعدی این موضوع به پرداخت ۱۰۰ درصدی حق بیمه افزایش یابد.

صادق‌زاده ادامه داد: تبدیل وضعیت پرسنل شرکتی و یکسان سازی قراردادهای کاری پرسنل شهرداری از دیگر این موارد بوده که تلاش‌های خوبی انجام یافته است.