با اقدام سریع قوه قضائیه مشکلات ۵۰۰ کارخانه رفع شد
با اقدام سریع قوه قضائیه مشکلات ۵۰۰ کارخانه رفع شد
رئیس قوه قضائیه گفت: ۵۰۰ مورد از کارگاه‌ها و تولیدی در سطح کشور با اقدام سریع قوه قضائیه مشکلاتشان رفع شد.

به گزارش عصرتبریز، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی امروز در نشست با صنعت‌گران، تولیدکنندگان و کارآفرینان آذربایجان‌شرقی در سفر یک روزه خود، با تبریک ایام ربیع‌الاول اظهار کرد: جلسه خوبی بود و در محضر امام جمعه و استاندار آذربایجان‌شرقی حاضر شده و شاهد صحبت‌های صنعت‌گران بودیم که قطعاً مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه نکات ارائه شده قابل توجه و بررسی است، گفت: نکته اول مسئله اجرای قانون است که در کشور باید همه دستگاه‌ها و بخش‌های کشور موظف عمل به قانون هستند زیرا قانون برای امر تشریفات نیست.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اجرای قانون کسب و کار، بیان کرد: اگر در قانون گفته که باید ۴۰ درصد بانک‌ها منابع خود را بدهند، باید اجرا شود و اگر در قانون آمده است که این درصد در اختیار رونق کشاورزی قرار گیرد، باید انجام گیرد.

وی افزود: احکام برای بهبود فضای کسب و کار، حمایت از کشاورز و تولید به‌طور جد مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:
رئیس قوه قضائیه وارد تبریز شد
رئیس قوه قضائیه از کارخانه ماشین‌سازی بازدید کرد
انتقاد رئیس قوه قضائیه از نحوه خصوصی‌سازی ما‌شین‌سازی

آیت‌الله رئیسی متذکر شد: کاهش واردات بی‌رویه راهکاری برای توجه به تولید داخلی است به‌طوریکه نباید اجازه دهیم تا با واردات بی‌رویه و قاچاق، تولید تهدید شود که باید دستگاه‌های مختلف این کار را انجام دهد.

وی، به موضوعات مالیات و ضرورت بازنگری آن اشاره کرد و اذعان داشت: بحث‌های بیمه و مالیات مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد و از استاندار خواهشمندیم به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان ساخت: در مرکز مجتمع تخصصی رسیدگی به تخلفات را ایجاد کردیم به‌طوریکه ما کارشناسان اقتصادی امینی داریم که می‌توانند مشاوران خوبی برای قضات باشند و ما از قضات درخواست داریم تا با کار مستشاری متخصصان استفاده کنند.

وی ابراز کرد: اگر مسائل جزئی کشاورزی در جمع و صنف حل شود و به قوه‌ قضائیه نیاید بسیار خوب خواهد شد و موجب کاهش پرونده‌های ورودی خواهد بود.

آیت‌الله رئیسی توضح داد: اگر خان‌های ایجاد شده جلوی راه صنعت‌گران و تولیدکنندگان موجب تاخیر شود و از قبل مشخص شده است موضوع معمول است ولی اگر بدون توجیه مشکلی باشد و خان ای

وی تصریح کرد: نظام بروکراسی اداری پیچیده موجب رشوه می‌شود وگرنه کدام صنعتگر آماده رشوه دادن نیست ولی وقتی وضعیت به امر پیچیده اداری تبدیل شود و کار سه روزه در سی روزه انجام گیرد با پول و رابطه ناسالم دست به کار می‌زنند.

رئیس قوه قضائیه گفت: تسهیل امر تولید، شفاف‌سازی تسهیل اخذ مجوز امر بسیار مهم است و روابط ناسالم را کاهش می‌دهد.

وی به برخی خان‌ها اشاره کرد که با مشکلاتی روبه‌ رو کرد، گفت: تمام تلاش در دستگاه قضایی این است تا در جهت رونق تولید تلاش کنیم و به هیچ وجه اجازه تعطیلی هیچ کارگاه و کارخانه‌ای را نمی‌دهیم.

آیت‌الله رئیسی توضیح داد: بیش از ۳۲ مورد از کارخانجات مشکل دار در استان توسط دستگاه قضایی با حل مشکلات روبرو شده است.

وی افزود: ۵۰۰ مورد از کارگاه‌ها و تولیدی در سطح کشور با اقدام سریع قوه قضاییه مشکلاتشان رفع شد.

وی گفت: ماشین‌سازی جلوه‌های صنعت در کشور است ولی با یک واگذاری غلط با مشکلات زیادی روبرو شد و فردی که اهلیت ندارد و آورده‌ای نداشت با وارد کردن ۳۰۰ هزار دلار و فروش انها در بازار ارز کارخانه را با مشکل روبرو کرده است.

وی متذکر شد: اگر ظرفیت کامل ماشین سازی احیا شود همانند نگین خواهد درخشید و الحمدالله الان حقوق‌ها به موقع پرداخت می‌شود.

وی به مشکلات تولید چند نرخی بودن نرخ ارز در بخش تولیدات و ایجاد پرونده‌های به تبع هج اشاره قرار داد و گفت: امید است ثبات و ارامش با کمک همه صنعتگران به نحوی پیش رود که به تبدیل شدن تک نرخی بودن ارز برویچ زیرا این موصکع پر پرونده در قوه قضائیه است.

رئیسی ابراز کرد: الان به استقلال تولید گندم رسیده‌ایم که باید خرید تضمین گندم را مورد بررسی در سراسر کشور قرار داد و گزارشی از این بابت به من ارائه دهند تا بلکه امنیت غذایی تهدید نشود.

وی به توسعه در نیرو و راه و ساختمان ضرورت دارد ولی باید حقوق عامه به خاطر توسعه یافتگی ضایع شود، گفت: نباید به خاطر این در جایگاه قدرت داریم از آن سو استفاده کنیم زیرا چنین اجازه‌ای برای پایمال کردن و تهدید کردن حقوق عامه نمی‌دهیم.

وی گفت: کاری که با وجود تهدیدهای دشمن در کشور انجام می‌گیرد و خودشان به اذعان دارند ولی مردم نشاط، فعالیت در جامعه دارد و رهبری بر کارهای نو، حمایت از تولید رعایت اقتصاد مقاومتی و عدالت اقتصادی تاکید دارند و آمار حاکی نشان از روزنه امید افزون‌تر است.

وی ادامه داد: تولیدگران در خط مقدم جبهه اقتصادی دارند ولی با وجود مشکلات ما آینده را تابناک می‌بینیم و اراده دولت و نظام و مسوولان بر آن است و قوه قضائیه نیز همه ظرفیت‌ خود را پای کار آورده است و تلاش بر مبارزه با فساد اقتصادی داریم ولی باید در عمل و اجرا نیز کار کنیم.