علت توقف آسفالت‌ریزی شبانه در تبریز
علت توقف آسفالت‌ریزی شبانه در تبریز
رئیس سازمان عمران تبریز گفت:‌ آسفالت‌ریزی اساسی به دلیل اینکه که هوای شب‌ها سرد است و کیفیت آسفالت ریزی پائین می‌آید، به جز موارد ضروری متوقف می‌شود.

به گزارش عصرتبریز، بابک شریفی در گفت‌وگو با خبرنگاران از تولید بیش از ۲۱۵ هزار تن آسفالت در مجتمع تولیدی آسفالت شهرداری از ابتدای سال تا نیمه اول آبان ۹۸ خبر داد و اظهار داشت: ۱۹۵ هزار تن از این تولیدات فقط در محلات و معابر تبریز آسفالت ریزی شده است.

وی میزان توزیع آسفالت بر اساس نیاز مناطق را برشمرد و گفت: ۷۳۰۰ تن در منطقه یک تبریز، ۸۶۰۰ تن در منطقه ۲ تبریز، ۱۵۵۰۰ تن در منطقه ۳ تبریز، ۲۰۸۰۰ تن در منطقه ۴ تبریز، ۱۰۶۰۰ تن در منطقه ۵ تبریز، ۱۲۶۰۰ تن د رمنطقه ۶ تبریز، ۱۷۵۰۰ تن در منطقه ۷ تبریز، ۶۲۰۰ تن در منطقه ۸ تبریز، ۴۸۰۰ تن در منطقه ۹ تبریز و ۱۲۶۰۰ تن در منطقه ۱۰ تبریز که فقط در خیابان ۴۲ متری انقلاب آسفالت ریزی شده است.

رئیس سازمان عمران شهرداری تبریز با بیان اینکه آسفالت ریزی ۱۲۵۰۰۰ تن در فصل کاری تابستان و بهار صورت گرفته است، ابراز داشت: آسفالت اساسی در ایام تابستان و بهار به دلیل مطبوع بودن هوا، جهت کاهش مزاحمت‌های تردد شبانه انجام می‌شد که از اواخر مهر ماه به دلیل سرمای هوا در ساعات شب، برخی مناطق ضروری در ساعات روز که هوا وضعیت بهتری دارد صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه برخی لکه‌گیری‌های ضروری در همه ایام سال ادامه دارد، اضافه کرد: آسفالت‌ریزی اساسی به دلیل اینکه که هوای شب‌ها سرد است و کیفیت آسفالت ریزی پائین می‌آید، به جز موارد ضروری متوقف می‌شود تا عمر آسفالت و کیفیت آن در شرایط مطلوبی باشد.

شریفی در ادامه در مورد پروژه‌های اصلاح ایستگاه‌های BRT هم توضیح داد و گفت: با توجه به بروز مشکلات ناشی از جمع شدگی آسفالت بالاخص در محل ترمز اتوبوس‌ها در هنگام توقف، سازمان عمران تبریز از نیمه دوم ۹۷ تا کنون عملیان اجرائی اصلاح ایستگاه‌های این مسیر را در برنامه کاری خود قرار داده است.

وی افزود: پایانه راه آهن، ایستگاه سیلو، ایستگاه قطران، ایستگاه شرکت نفت، ایستگاه بازار ابزار، خط ویژه ورودی خیابان شریعتی، ایستگاه موزه آذربایجان، ایستگاه میدان قطب، ایستگاه تقاطع رضا نژاد، ایستگاه کوی شهید غلامی، ایستگاه کلانتر کوچه، ایستگاه سه راهی ولیعصر، ایستگاه شهریار، ایستگاه چهارراه شریعتی و پایانه بسیج از ایستگاه‌های اصلاح شده با بتن مسلح است تا از مشکلات ناشی از جمع‌شدگی آسفالت جلوگیری شود.

رئیس سازمان عمران شهرداری تبریز نوع عملیات انجام گرفته برای اصلاح ایستگاه‌ها با بتن مسلح را تشریح کرد و گفت: به طور متوسط طول عملیاتی هر ایستگاه حدود ۷۰ متر و عرض ۷ متر است که برای هر ایستگاه تقریباً ۱۵۰ متر مکعب بتن‌ریزی انجام می‌گیرد.

وی تاکید کرد: همزمان با اجرای بتن‌ریزی‌ها آزمایشگاه سازمان عمران تبریز به صورت مستمر از بتن نمونه‌برداری انجام می‌دهد و نتایج آزمایشات به صورت دقیق مورد بررسی قرار می‌گیرد تا استحکام، طول عمر و مقاومت بتن مسلح ایستگاه‌ها مورد ارزیابی قرار گیرد.