فرماندار تبریز: ۱۸ درصد مساحت تبریز، بافت فرسوده است
فرماندار تبریز: ۱۸ درصد مساحت تبریز، بافت فرسوده است

عصر تبریز: فرماندار تبریز با اشاره به اینکه بیش از ۴۵۰ هزار نفر از مردم تبریز در بافت فرسوده زندگی می‌کنند، گفت: این مناطق که ۱۸ درصد کل وسعت شهر تبریز را شامل می‌شود، باید نسبت به بازسازی و مقاوم سازی منازل خود اقدام کنند. رحیم شهرتی‌فر در هفدهمین مانور زلزله در دبیرستان دخترانه باقر […]

عصر تبریز: فرماندار تبریز با اشاره به اینکه بیش از ۴۵۰ هزار نفر از مردم تبریز در بافت فرسوده زندگی می‌کنند، گفت: این مناطق که ۱۸ درصد کل وسعت شهر تبریز را شامل می‌شود، باید نسبت به بازسازی و مقاوم سازی منازل خود اقدام کنند.

رحیم شهرتی‌فر در هفدهمین مانور زلزله در دبیرستان دخترانه باقر العلوم(ع) در سخنانی کوتاه، با تاکید بر اهمیت آمادگی مردم و نهادهای امدادی برای مواجهه با بلایای طبیعی، اظهار داشت: آموزش‌های مردمی باید از مدارس و دانش‌آموزان آغاز شود تا ضمن آمادگی کودکان و نوجوانان برای مواجهه با بلایای طبیعی، این آموزش‌ها به خانواده آنان نیز منتقل شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۴۵۰ هزار نفر از مردم تبریز در بافت فرسوده زندگی می‌کنند، افزود: این مناطق که ۱۸ درصد کل وسعت شهر تبریز را شامل می‌شود، باید نسبت به بازسازی و مقاوم سازی منازل خود اقدام کنند تا در مواقع زلزله از آسیب‌های احتمالی پیشگیری شود.

هفدهمین مانور سراسری زلزله در کلیه مدارس شهری و روستائی آذربایجان شرقی برگزار شد که هدف از برگزاری آن، پناهگیری صحیح و ایجاد آمادگی‌های لازم در بین دانش آموزان و افزایش سطح آگاهی آنان هنگام وقوع حوادث غیر مترقبه است.

آموزش خود امدادی دانش آموزان، شناسائی مناطق امن مدرسه و کلاس‌ها، نحوه پناهگیری، نحوه کمک رسانی اولیه، مهار آتش و برقراری امنیت از جمله برنامه‌های این مانور بود که امروز با حضوربیش از ۶۰۰ هزار نفر از دانش آموزان استان در کلیه مدارس برگزار شد.

بر اساس این گزارش، این مانور توسط آموزش و پرورش و با همکاری سازمان دانش آموزی آموزش و پرورش، فرمانداری، هلال احمر، اورژانس ۱۱۵، نیروی انتظامی و سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی استان، امروز، هشتم آذر، سالروز ملی «ایمنی در برابر زلزله» برگزار شد.

منبع: تسنیم