به گزارش عصرتبریز، بابک شریفی با اعلام خبر مذکور در جمع خبرنگاران گفت: با همکاری آزمایشگاه مکانیک خاک وزارت راه و شهرسازی اسکن روسازی اتوبان پاسداران و تعیین ظرفیت باربری روسازی و علل نشست موضعی و لغزش محور توسط دستگاه LCMS در طول ۱۱ کیلومتر از اتوبان پاسداران مسیر رفت و برگشت حد فاصل میدان فهمیده تا تبادل امام علی انجام شد.
وی با بیان اینکه این اقدام برای اولین بار در تبریز انجام شد، ادامه داد: طی این آزمایش اطلاعات سطح ترک های معابر اتوبان پاسداران بصورت مکانیزه ارزیابی و به صورت هوشمند تحلیل خواهد شد.
شریفی ادامه داد: اطلاعات بدست آمده از این تحلیل که به صورت پایلوت و برای اولین بار در تبریز به همت سازمان عمران تبریز انجام می گیرد به عنوان بانک اطلاعاتی جامعی برای تشخیص علت خرابی ها و برنامه ریزی برای بهسازی و بهبود کیفیت آسفالت مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
وی گفت: براساس قرارداد منعقده با وزارت راه و شهرسازی بعد از ارزیابی روسازی، علل نشست و خرابی های زیرسازی این مسیر نیز توسط سازمان عمران و برای اولین بار در تبریز مورد ارزیابی و مطالعه قرار می گیرد.