خدمات دولت آنگونه که باید منعکس نشده است
خدمات دولت آنگونه که باید منعکس نشده است
معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌ شرقی گفت: عملکرد و خدمات دولت در بخش‌های مختلف در استان آذربایجان شرقی، آنگونه که باید و شاید منعکس نشده است.

به گزارش عصرتبریز، علیار راستگو در هفتمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان، با تاکید بر ضرورت همکاری تمامی ادارات و سازمان‌ها برای تحقق برنامه‌های این شورا اظهار کرد: ابلاغیه‌های این شورا باید در ادارات در سریع ترین زمان ممکن عملیاتی شود.

وی با تاکید بر ضرورت امید آفرینی در جامعه متذکر شد: دستگاه‌ها باید عملکرد خود را با رویکرد نشاط و امیدآفرینی در جامعه منعکس کنند.

وی به اتفاقات روز و موضوع بحث شیر و چالش‌های مربوط به آن نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه اظهارات غیرواقعی و غیرکارشناسی یک نفر در موضوع شیر، امنیت روانی جامعه را تحت تاثیر قرار داد، ازاین‌رو از رسانه‌ها انتظار داریم در این مواقع از گفت‌وگو با افراد غیر مسئول و غیرکارشناسی پرهیز کرده و با افراد متخصص و مسئول را در اولویت قرار دهند.

راستگو با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همه باید برای برگزاری یک انتخابات باشکوه تلاش کنیم از این رو رسانه‌ها نیز ضمن رعایت بی‌طرفی از کارشناسان خبره و متخصص در این امر کمک بگیرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این نشست با اشاره به سیاست‌های کلی شورای اطلاع رسانی دولت اظهار کرد: بر اساس برنامه‌های تدوین شده در شورای اطلاع رسانی دولت در استان‌ها دو وظیفه اصلی پیگیری سیاست‌های کلان و اسناد بالادستی و تدوین سیاست‌های منطقه‌ای در دستور کار این شورا قرار گرفته است.

محمد محمدپور، خواستار استفاده از ظرفیت‌های موجود در قوانین برای توسعه امر اطلاع رسانی در ادارات شد و گفت: بر اساس ماده ۴۷، دستگاه‌ها می‌توانند سه در هزار اعتبارات خود را در امر اطلاع رسانی هزینه کنند.

وی از تدوین اولویت‌های اساسی اطلاع رسانی استان در جلسه آتی خبر داد و گفت: با توجه به آیین نامه این شورا بعد از تجمیع نظرات اعضا اولویت های اساسی اطلاع رسانی استان برای شش ماه آینده احصا شده و تصویب و ابلاغ می‌شود.

وی همچنین خواستار توجه جدی رسانه‌ها به وحدت آفرینی در جامعه شد و گفت: انتظار می رود رسانه ملی در استفاده از کارشناسان و مجریان، اصل تخصص و بی طرفی و وحدت و انسجام ملی را مد نظر قرار دهد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، در ادامه این جلسه مقرر شد طی ماه جاری همایش ویژه مدیران روابط عمومی تشکیل و نسبت به تببین هماهنگی‌های بین بخشی و برنامه‌های آتی شورای اطلاع رسانی اقدام شود.

هفتمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان به ریاست معاون سیاسی،‌ امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌ شرقی و با محوریت بررسی آخرین تحولات روز استان و بحث و تبادل نظر پیرامون برنامه های آتی این شورا تشکیل شد.