بانک ملی و کسر ۵۰۰۰ تومانی
بانک ملی و کسر ۵۰۰۰ تومانی

بانک ملی در ساعت های اخیر از حساب مشتریان خود بدون اطلاع قبلی مبلغ ۵ هزار تومان کسر کرد. به گزارش عصرتبریز،‌ براساس پیامک های ارسال شده برای مشتریان بانک ملی بعد از کسر ۵ هزار تومان،‌ دلیل “آبونمان  ساپتا” اعلام شده است. بانک ملی در توضیحاتی اعلام کرد این مبلغ را به عنوان هزینه […]

بانک ملی در ساعت های اخیر از حساب مشتریان خود بدون اطلاع قبلی مبلغ ۵ هزار تومان کسر کرد.

به گزارش عصرتبریز،‌ براساس پیامک های ارسال شده برای مشتریان بانک ملی بعد از کسر ۵ هزار تومان،‌ دلیل “آبونمان  ساپتا” اعلام شده است.

بانک ملی در توضیحاتی اعلام کرد این مبلغ را به عنوان هزینه ارسال پیامک (اس ام اس) دریافت کرده است.

 

توضیحات بانک ملی ایران

سایت بانک ملی ایران نوشت: با توجه به کسر مبلغ ۵۰۰۰۰ ریال تحت عنوان آبونمان ساپتا از حساب برخی از مشتریان دریافت کننده سرویس پیامکی بانک ملی ایران در چند روز اخیر، جهت آگاهی مشتریان و تنویر افکار عمومی درخصوص جزئیات و نحوه کسر مبلغ یادشده مواردی به شرح ذیل اعلام می گردد:

مبلغ مزبور از حساب مشتریانی کسر گردیده است که بر اساس اطلاع رسانی قبلی که طی چندین نوبت از طریق رسانه های ارتباطی مختلف اعم از ارسال پیامک – سایت بانک و جراید کثیرالانتشار صورت گرفته بود ، در بازه زمانی تعریف شده انصراف خود را از دریافت این سرویس اعلام ننموده و تمایل به دریافت پیامک برای تمامی عملیات بانکی خود را کما فی السابق داشته اند.

بانک ملی ایران در سال ۱۳۹۳ مبلغ ۲۴ میلیارد تومان هزینه ارسال پیامک به اپراتورها پرداخت نموده و این مبلغ برای سال ۱۳۹۴ حدود ۵۰ میلیارد تومان برآورد گردیده است که بدلیل هزینه بالای این خدمت جهت برقرار ماندن آن و برخورداری مشتریان بانک از این سرویس، تصمیم گرفته شد مشابه تعدادی از بانکها ، این سرویس در دو سطح عمومی و ویژه دسته بندی و سرویس عمومی بصورت رایگان به مشتریان ارائه گردیده و برای سرویس ویژه که شامل ارسال پیامک برای تمامی عملیات بانکی مشتریان می باشد، آبونمان سالانه به مبلغ ۱۰۰۰۰۰ ریال در دو نوبت ( هر نوبت ۵۰۰۰۰ ریال) اخذ گردد.

بر همین اساس از ابتدای سال جاری الزام پرداخت آبونمان سالانه برای دریافت خدمت ویژه ساپتا، طی چندین نوبت اطلاع رسانی گردیده و بازه زمانی مشخصی جهت اعلام انصراف از دریافت خدمت و عدم کسر آبونمان سالانه برای مشتریان در نظر گرفته شد که در دوره یاده شده ۴۹۶۰۰ نفر از مشتریان خدمت انصراف خود را اعلام نمودند و خدمات ویژه ارسال پیامک برای آنها غیر فعال گردیده و از این پس فقط عملیات برداشت با مبالغ با اهمیت برای آنها ارسال می گردد.

شایان ذکر است با توجه به امکان عدم اطلاع برخی از مشتریان از تغییر نحوه ارائه این خدمت ، مشتریانی که تا پایان خرداد ماه سال جاری اقدام به انصراف  از خدمت مزبور نمایند مبلغ آبونمان کسر شده (۵۰۰۰۰ ریال ) به حساب آنان برگشت داده  خواهدشد.

بدیهی است این اقدام درجهت ایجاد امکان برای بانک ملی جهت توسعه فعالیتهای بانکداری الکترونیکی و موبایل بانک برای مشتریان عزیزمی باشد.