غفلت از حقوق کارگران مغایر با اصول اقتصاد مقاومتی است/ کارگران موتور محرکه صنعت کشور و استان محسوب می شوند
غفلت از حقوق کارگران مغایر با اصول اقتصاد مقاومتی است/ کارگران موتور محرکه صنعت کشور و استان محسوب می شوند

رییس انجمن صنایع نیرو محرکه و قطعات خودرو کشور با بیان این‌که نباید فرهنگ سرمایه‌داری غرب در اقتصاد کشور حاکم شود، گفت: غفلت از حقوق کارگران مغایر با اصول اقتصاد مقاومتی است.

عصر تبریز: رضا پاشائی، رییس انجمن صنایع نیرو محرکه و قطعات خودرو کشور امروز در جمع تعدادی از کارگران صنایع استان اظهار داشت: نقش مهم و ارزشمند کارگران در اقتصاد کشور بر کسی پوشیده نیست، اما توجهی که به این قشر زحمتکش جامعه صورت می گیرد، به اندازه تلاشی نیست که آنان متحمل می شوند.
وی با بیان این‌که کارگران موتور محرکه صنعت کشور و استان محسوب می شوند، خاطرنشان کرد: متأسفانه رکود حاکم بر اقتصاد کشور موجب شده بسیاری از واحدهای تولیدی استان تعطیل یا نیمه تعطیل و یا با ۳۰ درصد ظرفیت تولید فعالیت کنند که همین امر موجب بروز بسیاری از مشکلات برای جامعه کارگری شده است.
پاشائی با اشاره به این‌که رونق اقتصادی موجب رونق معیشتی کارگران نیز خواهد شد، تصریح کرد: تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران عرصه اقتصاد و صنعت کشور بایستی همواره بهبود وضعیت معیشتی کارگران را در اولویت برنامه ها قرار داهند، چراکه بدون وجود کارگران چرخ‌های اقتصادی نخواهند چرخید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که عمل به سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی راه نجات اقتصاد کشور از رکود است، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی یک طرح حساب شده منطقی وعلمی که پایه های آن بر ظرفیت های داخلی استوار است و تولید نقش اصلی و اساسی را در اصول اقتصاد مقاومتی اجرا می کند.
رییس انجمن صنایع نیرو محرکه و قطعات خودرو کشور با بیان این‌که کارگران در اقتصاد نقش بسیار بزرگ و محوری بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: تلاش کارگر در جبهه اقتصادی را باید برابر با جهاد یک رزمنده در صحنه نبرد دانست، اما متأسفانه جایگاه کارگران در اقتصاد سرمایه داری بر اساس سود و درآمد حاصل از زحمت طرح‌ریزی می شود و زحمت آنها در جیب عده ای خاص می رود و کمترین توجه به کار گر نمی شود.
پاشائی با بیان این‌که نباید فرهنگ سرمایه‌داری غرب در اقتصاد کشور حاکم شود، افزود: عدالت یکی از اصولی که در اقتصاد مقاومتی برای نظام اسلامی تعریف می شود و بایستی حق و حقوق کارگران به صورت عادلانه مورد توجه قرار گیرد، به عبارت دیگر غفلت از حقوق کارگران مغایر با اصول اقتصاد مقاومتی است.
نائب رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان افزود: اگر کارفرما به حق کارگران در همه زمینه ها توجه کند، کارگر نیز با دلگرمی و انگیزه بالا تلاش خواهد کرد، در اقتصاد مقاومتی حیله، نیرنگ، کلاهبرداری و قراردادهای سفید امضاء ارزش و جایگاهی ندارد، در اقتصاد مقاومتی کار فرما و کار گر هر دو برادر یکدیگر هستند تا اهداف کلان محقق شود.
وی لازمه درون زا کردن اقتصاد و داشتن استراتژی، را اقتصاد مقاومتی و حمایت از کارگران دانست و گفت: تنها با افزایش تولیدات داخلی و استفاده از تکنولوژی روز دنیا در عرصه رقابت با کالاهای مشابه خارجی می توان وارد عمل شده و با رفع نقاط ضعف در این زمینه بر رشد و بالندگی نظام افزود.