به گزارش عصرتبریز، علی موسوی با اشاره به در پیش بودن سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: زیربنای آموزش توسط وزارت آموزش و پرورش باید توسط سایر دستگاهها از جمله وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت صمت فراهم شود به این نحو که شبکه آنتندهی اینترنت امروز باید در روستاها و مناطق محروم نیز پوششدهی داشته باشد.
نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود ۱۸ میلیون دانشآموز و تعداد چندین میلیون دانشجو در کشور، افزود: قطعا استفاده این تعداد مشترک از اینترنت موجب سود کلان اپراتورهای اینترنت خواهد شد و میتوان از همین محل برای تجهیز و تأمین زیرساختهای آموزش مجازی در مناطق محروم استفاده کرد.
وی با اشاره به نامه رئیس کمیسیون آموزش به رئیسجمهور در همین رابطه، افزود: این نامه پشتوانه حمایتی همه نمایندگان را دارا است و ضرورت دارد که وزارت ارتباطات سود حاصل از این محل را جهت هزینه برای دانشآموزان مناطق محروم صرف کند.
موسوی اضافه کرد: وزارت آموزش و پرورش در جهت پایین آمدن تعداد بازماندگان از تحصیل تلاشهای گستردهای داشته و این رقم در حال حاضر به کمترین رقم خود طی سالهای گذشته رسیده که نباید به علت آموزش مجازی این رقم به یک باره چند ده برابر شود.
وی، جمعیت دانشآموزانی که دسترسی به آموزشهای مجازی ندارند را بیش از سه میلیون دانشآموز برشمرد و گفت: دولت باید تمام تمرکز خود را پیش از شروع سال تحصیلی به کار گیرد تا عدالت آموزشی در کشور در سال تحصیلی جدید احساس شود.
رئیس فراکسیون مناطق محروم و کمتر توسعهیافته مجلس یادآور شد: تحقق این مسئله به یک همکاری فرا دستگاهی نیاز دارد و در این زمینه رأس دولت باید مدیریت جدی بر این موضوع داشته باشد.