به گزارش عصرتبریز، بابک شریفی با اعلام این خبر اظهار کرد: مطالعات ژئوتکنیک، مدلسازی سازهای و طراحی مرحله اول و دوم تقاطع غیر همسطح بلوار بسیج با کرکج در حال تکمیل بوده و بلافاصله با تکمیل اسناد مناقصه و برآورد تکمیلی و نقشههای نهایی، در اوایل دیماه حسب تعهد قبلی آگهی مناقصه میشود.
شریفی افزود: شرایط محیطی پیرامون محور و استانداردهای مورد نیاز راه، نیازمند طراحی ابنیه فنی متناسب با شرایط فوق است که در این راستا، انتخاب با صرفهترین و مناسبترین گزینه جهت دسترسی آسان به شهرک کرکج و کاهش ترافیک در سه راهی اهر، به جاده تبریز تهران از طریق شورای ترافیک استان و کمیته فنی شهرداری انتخاب و جهت تکمیل مطالعات به این سازمان اعلام شد.
وی در خصوص جزئیات این پروژه تصریح کرد: این پروژه، به شکل دوربرگردان غیر همسطح بتنی – فولادی به طول کل ۴۸۰ متر، طول رمپ شمالی و جنوبی ۱۲۵ متر در جاده تهران و ابتدای محله کرکج، اجرایی میشود
شریفی افزود: جهت سرعت بخشیدن به روند طراحی، به طور موازی اقدامات مدلسازی و تحلیل سازه پروژه شروع شده و پس از اخذ نتایج ژئو تکنیک، نسبت به نهایی سازی مطالعات این طرح، اقدام خواهد شد.
مدیرعامل سازمان عمران شهرداری تبریز با اشاره به مزایا و ضرورت اجرای این پروژه گفت: از مزایای این طرح میتوان به همگونی نسبی فولادی و بتنی و موجود بودن تمامی مصالح مورد نیاز پروژه در کشور، در اختیار داشتن تکنولوژی ساخت و اجرای آن نزد بسیاری از پیمانکاران، امکان اجرای موازی زیرسازه و روسازه پل، افزایش سرعت اجرای رمپها با استفاد از خاک مسطح اشاره کرد.
شریفی تاکید کرد: در دی ماه سالجاری مناقصه پروژه مذکور بر اساس طرح مصوب برگزار و بزودی عملیات آن از طریق سازمان عمران با اعتبار تفاهمنامه اولیه چهار صد میلیارد ریال اجرائی میشود.