کارگران ماشینسازی تبریز در اعتراض به عملکرد سازمان خصوصیسازی در قبال این کارخانه و دریافت نکردن سه ماه حقوق امروز برای دومین بار تحصن کردند. عصر تبریز: تعدادی از کارگران ماشینسازی تبریز نسبت به عملکرد خصوصیسازی در رابطه با این کارخانه و نگرفتن سه ماه حقوق تحصن کردند. کارگران ماشینسازی تبریز در اعتراض به عملکرد […]
کارگران ماشینسازی تبریز در اعتراض به عملکرد سازمان خصوصیسازی در قبال این کارخانه و دریافت نکردن سه ماه حقوق امروز برای دومین بار تحصن کردند.
عصر تبریز: تعدادی از کارگران ماشینسازی تبریز نسبت به عملکرد خصوصیسازی در رابطه با این کارخانه و نگرفتن سه ماه حقوق تحصن کردند.
کارگران ماشینسازی تبریز در اعتراض به عملکرد سازمان خصوصیسازی در قبال این کارخانه و دریافت نکردن سه ماه حقوق امروز برای دومین بار تحصن کردند.
پرسنل گروه ماشینسازی به بلاتکلیفی مدیریتی ۱۴ ساله این کارخانه معترض هستند و این در حالی بوده که آنها سه ماه است حقوق خود را دریافت نکردهاند.
رد ایجاد کارخانه ماشینسازی تبریز براساس موافقتنامه همکاریهای فنی و اقتصادی دولتی ایران و چکسلواکی سابق با هدف تولید انواع ماشینافزار، کمپرسورهای صنعتی، پمپهای آب، الکتروموتور، لیفتتراک، انواع موتورهای دیزلی، ماشینآلات نساجی منعقد و به مرحله اجرا گذاشته و از سال ۱۳۵۱ بهرهبرداری از این طرح عظیم آغاز شد.
شرکت ماشینسازی تبریز به عنوان یکی از شرکتهای صنعتی عمده تبریز در زمینه تولید و بازرگانی ماشینآلات صنعتی از جمله ماشینهای تراشکاری، فرزکاری، مته، سنگزنی، سنتر، CNC، ابزار تیزکنی، فرز نیمهسنگین، ماشین سنتر عمودی، ماشین سنتر افقی، ماشینهای سوراخکاری محسوب میشود.
ماشینسازی تبریز با افزون بر چهار دهه سابقه فعالیت، به عنوان یکی از محورهای اصلی تولید و ایجاد اشتغال در آذربایجان شرقی در پیچ و خم واگذاری به شرط اهلیت مالکان جدید به سر میبرد.
ماشینسازی از سال ۸۳ در حال واگذاری به بخش خصوصی است ولی تا این لحظه به نتیجه نرسیده و اخیراً نیز این شرکت برای مصوبه هیأت وزیران برای تأمین کسری بودجه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد ایران در قالب رد دیون به این صندوق واگذار شد، اما این صندوق هم گروه ماشینسازی را به واسطه بدهی خود به خزانه دولت واگذار کرد و وزارت اقتصاد هم دوباره این شرکت را فروش به سازمان خصوصیسازی پاس داده است./فارس