به گزارش عصرتبریز، «نقدی بر مدیریت ارتباطات در دنیا» نام کتابی دیگر از رسول مهدی نژاد است که نویسنده با تحقیق و بررسی های علمی به مدل ها و نظریه های جدیدی از ارتباطات در این کتاب پرداخته است.
این کتاب در ۶ فصل از جمله برتری جویی های غربی، جهان بینی و سمت و سوی نظریه ها، مروری بر سلطه جویی های ارتباطی، سواد اطلاعاتی و رسانه ای و مدل مدیریت ارتباطی رسانه ای حاکم بر جامعه تألیف شده است.
کتاب جدید این نویسنده با شعر بسیار زیبایی (تا که نادان به جهات حکمروایی دارد؛ همه جا در نظر مردم دانا قفس است) آغاز می شود و بیانگر نگاه انتقادی نویسنده به مدیریت های ارتباطاتی و رسانه ای دنیاست.
مدل دورانی نیازهای ارتباطی انسان ها از جمله مهمترین مدل هایی است که مهدی نژاد با نقد و بررسی مدل مازلو برای نخستین بار، خودش مدلی جدید را نظریه پردازی و تبیین کرده است.
تحلیل و تفسیر هرم تکامل ارتباطات بشری هم از دیگر موارد قابل توجه در کتاب مذکور است که به نوعی به تمامی سوالات مطرح شده در این زمینه پاسخ داده شده است.
و از دیگر مزایای این کتاب پرداختن به بهترین شیوه های مدیریتی از نگاه ائمه علیهم السّلام است که بعد از نقد و تحلیل مدل های غربی و … با بررسی روایت ها و احادیث ارائه شده است.
نویسنده در چکیده کتابش آورده است: مدل چیستی و چگونگی اهمیت خبر در قدرت سیاسی کشورها، شبیه پیکر جهانی است که برخی از اندام هایش ناهمگون و سرطان گونه، رشد کرده اند و لازمه برقراری نظم نوین در این پیکره با داروی عدالت درمان می شود نه با سرطان ظلم و سلطه…
رسول مهدی نژاد نویسنده این کتاب متولد سال ۱۳۶۱ شهرستان آذرشهر است؛ وی دانش آموخته رشته های ارتباطات و مدیریت رسانه در دانشکده ی فرهنگ و هنر و دانشگاه صدا و سیما است و هم اکنون به عنوان نویسنده، پژوهشگر و طنزنویس در رسانه های مختلف فعالیت دارد.
از وی کتب، مقالات، تحلیل و تفسیر های مختلفی در زمینه های مدیریت، رسانه شناسی، ارتباطات، خبر و… به چاپ رسیده است که می توان به جدیدترین تالیف وی با عنوان تحلیلی بر قاچاق و اقتصاد ایران نیز اشاره کرد. علاقه مندان می توانند این کتاب را در تبریز از انتشارات آی تکین ۰۴۱۳۶۶۰۳۶۳۶ تهیه کنند.