فعالیت ۲۱۷ رسانه مجوزدار در آذربایجان‌شرقی
فعالیت ۲۱۷ رسانه مجوزدار در آذربایجان‌شرقی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: ۲۱۷ پایگاه خبری و نشریه در آذربایجان‌شرقی به صورت مجوزدار در تبریز و شهرهای مختلف استان فعالیت می‌کنند.

به گزارش عصرتبریز، علی‌اکبر صفی‌پور صبح امروز در جمع مدیران مسئول نشریات استانی آذربایجان‌شرقی، رویکرد تشویق مردم به حضور پرشور در انتخابات از سوی رسانه‌ها را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: این رویکرد مهم و ارزشمند وجود دارد و تعداد زیادی از نشریات برای فرمایشات مقام معظم رهبری و دعوت مردم به حضور پرشورتر حرکت می‌کنند.

وی خواستار همراهی بیشتر رسانه‌ها در زمینه برگزاری پرشور انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری شد.

صفی‌پور با بیان اینکه تبریز پس از تهران بیشترین تعداد نشریات و روزنامه‌ها را به خود اختصاص داده است، گفت: حق تبریز نیز این چنین است که به واسطه سابقه تاریخی خود این جایگاه را داشته باشد.

وی ادامه داد: برخی نشریات به علت عدم فعالیت در استان لغو مجوز شده‌اند که این امر در کل کشور و به تبع آن در استان نیز در جریان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی مشکلات اقتصادی را از عمده موانع فعالیت رسانه‌ها دانست و یادآور شد: افت زیادی را در نشریات از نظر تیراژ داریم و مسائل حاشیه‌ای متعددی گریبانگیر مطبوعات است.

صفی‌پور اظهار داشت: بررسی وضعیت کلی نشریات و مطبوعات در استان نشان می‌دهد که رسانه‌های ما در زمینه تخلفات انتخاباتی کمترین تخلف را داشته‌اند.

وی گفت: یکی از نکاتی که در ارزیابی مطبوعات مهم است میزان مشارکت آنان در برنامه‌های فرهنگی و رسانه‌ای است و این مسئله در دادن آگهی و امتیازات دیگر مهم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی رویکرد تشویق مردم به حضور پر شور در انتخابات از سوی رسانه‌ها را مهم ارزیابی کرد و گفت: این رویکرد مهم و ارزشمند وجود دارد و تعداد زیادی از نشریات برای فرمایشات مقام معظم رهبری و دعوت مردم به حضور پرشورتر حرکت می‌کنند.

وی بیان کرد: با این رویکرد مهم به پیشواز انتخابات رفته و مطالب منتشر شده برای کمک به اعتلای ملی و ارزش‌های نظام باشد تا افرادی که به مجلس راه می‌یابند به انقلاب و نظام کمک کنند.

صفی‌پور گفت: ۲۱۷ پایگاه خبری و نشریه در آذربایجان‌شرقی به صورت مجوزدار در تبریز و شهرهای مختلف استان فعالیت می‌کنند.

وی افزود: پایگاه خبری رسمی و بیش از ۱۶۰ نشریه نیز در استان فعال هستند و شاهد رشد ۳۰ درصدی در ۹ ماهه گذشته در نشریات و مطبوعات هستیم.