حمایت دستگاه قضائی آذربایجان‌شرقی از محیط‌زیست
حمایت دستگاه قضائی آذربایجان‌شرقی از محیط‌زیست
رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی بر صیانت و حفاظت از جنگل‌های ارسباران در مقابل تهدیدات مختلف تاکید و برای هر گونه همکاری در این زمینه اعلام آمادگی کرد.

به گزارش عصرتبریز، موسی خلیل‌اللهی امروز در دیدار با مدیرکل و جمعی از کارکنان اداره کل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان‌شرقی، آتش‌سوزی در عرصه‌های مهم زیست‌محیطی را چالش بزرگ منطقه ارسباران دانست و اظهار داشت: اداره حفاظت محیط‌زیست باید تمهیدات و اقدامات لازم و کافی برای پیشگیری از هر گونه آتش‌سوزی را به انجام برساند.

وی با اعلام اینکه حمایت دستگاه قضائی آذربایجان‌شرقی از اداره کل محیط‌زیست همواره وجود دارد، افزود: در این رابطه آماده همه گونه همکاری برای پیشگیری از آتش‌سوزی‌های احتمالی جنگل‌ها و مراتع ارسباران و سایر عرصه‌های جنگلی استان هستیم.

خلیل‌اللهی با اشاره به سیاست‌های کلی حفاظت محیط زیست ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، بر ضرورت حفظ و صیانت از محیط زیست از سوی تمامی شهروندان و دستگاه‌های متولی تاکید کرد.

وی با اعلام اینکه ۲ نفر از عاملان وقوع آتش‌سوزی سال گذشته در جنگل‌های ارسباران دستگیر شده و هم اکنون در زندان تبریز به سر می‌برند، گفت: این ۲ نفر تابستان پارسال به اتهام آتش زدن به پهنه جنگلی ارسباران دستگیر شدند.

وی ادامه داد: حکم این ۲ نفر پس از بررسی پرونده‌شان در دستگاه قضا صادر شد و آنان اکنون دوران محکومیت خود را طی می‌کنند.