به گزارش عصرتبریز، سعید حاجیزاده با اعلام این خبر اظهار داشت: همزمان با ۱۴ مرداد که با عنوان «روز تبریز» نامگذاری شده است؛ در راستای معرفی هر چه بیشتر این کهن شهر، هماهنگیهای لازم جهت اکران این بیلبوردهای شهری توسط اداره کل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری تبریز انجام یافته است.
او ادامه داد: قرابتهای فرهنگی، معماری و تاریخی از مهمترین ویژگیهای انتخاب این شهرها برای معرفی ظرفیتهای گردشگری تبریز به شمار میرود.
حاجیزاده افزود: این بیلبوردها در شهرهای اصفهان، کرمان، مشهد، شیراز، تهران، یزد و زنجان اکران خواهد شد.
مدیرکل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری تبریز با تشریح جزئیات اماکن ارائه شده جهت معرفی، تصریح کرد: در این طرحها بازار مسگرخانه کرمان به لحاظ شاخصههای معماری با بازار تبریز، تفرجگاه کوه سنگی مشهد با تفرجگاه ائل گلی تبریز، کاخ گلستان تهران با موزه قاجار تبریز، پل خواجوی اصفهان با پل قاری تبریز، حافظیه شیراز با مقبرهالشعرای تبریز، مسجد جامع یزد با مسجد جامع تبریز و گنبد سلطانیه زنجان با مسجد کبود تبریز تطبیق شده و در کنار یکدیگر قرار گرفته است.
او هدف از این اقدام را افزایش ارتباط و تعامل بین استانها عنوان کرد و گفت: بهرهگیری از ظرفیت کلانشهرهای کشور در جهت توسعه گردشگری و آشنایی متقابل شهروندان با فرهنگ، تاریخ و تمدن سرزمینمان، بسیار ثمربخش خواهد بود.