جان باختن ۳۴۵ نفر در تصادفات آذربایجان‌شرقی
جان باختن ۳۴۵ نفر در تصادفات آذربایجان‌شرقی
مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی گفت: در پنج ماهه امسال ۳۴۵ نفر به علت حوادث ناشی از تصادفات رانندگی در استان جان خود را از دست دادند.

به گزارش عصرتبریز، علی صفایی‌فرد  در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پنج ماهه امسال ۳۴۵ نفر به علت حوادث ناشی از تصادفات رانندگی در استان آذربایجان‌شرقی جان خود را از دست دادند این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که تعداد کشته‌ها ۴۰۲ نفر بود حدود ۱۴ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: از مجموع تلفات حوادث رانندگی در طی این مدت در استان ۲۹۶ نفر مرد و ۴۹ نفر زن بودند که هرکدام به ترتیب ۹ و ۳۷ درصد کاهش یافته است.

صفایی‌فرد افزود: بیشترین تلفات حوادث رانندگی در طی این مدت به ترتیب با ۲۳۳ فوتی در جاده‌های برون شهری و روستایی، ۷۹ نفر در مسیرهای درون شهری، ۱۴ نفر در جاده‌های خارج از استان و نامعلوم و سایر راه‌ها گزارش شده است همچنین در طی مدت مذکور ۱۲ نفر از این تعداد نیز خارج از حریم جاده (موارد غیرترافیکی) و هفت نفر نیز با فاصله بیش از ۳۰ روز از زمان تصادف فوت کرده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان با اعلام اینکه در مردادماه امسال ۷۴ نفر بر اثر حوادث رانندگی در استان جان خود را از دست دادند، متذکر شد: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد کاهش داشته است.

صفایی‌فرد همچنین با اعلام اینکه در پنج ماهه امسال تعداد مصدومان حوادث رانندگی مراجعه‌کننده به ادارات پزشکی قانونی استان ۶ هزار و ۳۵۹ نفر بوده است که از این تعداد ۴ هزار و ۸۲۹ نفر مرد و یک‌هزار و ۵۳۰ نفر زن بودند، این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که تعداد مصدومان حوادث ترافیکی ۸ هزار و ۲۹ نفر گزارش شده بود حدود ۲۱ درصد کاهش یافته است.

وی بیان داشت: همچنین در مرداد امسال نیز یک‌هزار و ۵۴۲ نفر در اثر حوادث رانندگی مصدوم و به ادارات پزشکی قانونی مراجعه کردند که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته که یک‌هزار و ۷۸۸ نفر بوده حدود ۱۴ درصد کاهش نشان می‌دهد.

صفایی‌فرد خاطرنشان کرد: تعداد کل تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در طی سال ۹۸ در استان ۸۸۲ نفر بود که از این تعداد ۱۷۷ نفر زن و ۷۰۵ نفر مرد بوده است. مصدومان این حوادث نیز درسال ۹۸ بالغ بر ۱۷ هزار و ۱۲۶ نفر گزارش شده است که ۴ هزار و ۸۰۰ نفر از آنان زن و ۱۲ هزار و ۳۲۶ نفر مرد هستند.